Avatar billede neoman Novice
07. maj 2008 - 16:43 Der er 1 løsning

Dlookup og decimaltegn

Jeg ahr en access 2003 ting som  kører fint på min egen engelsksprogede maskine, men går ned på en dansksproget.

Jeg har en Dlookup funktion:

Price = DLookup("Rate", "Rates", "Range>=0,5")

hvor værdien 0,5 genererer en "Error 3075 Syntax error (comma) in query expression".

Det er ligegyldigt om jeg selv skriver "0,5" i udtrykket , eller, som oprindeligt, henter værdien fra et felt i formularen og gemmer det i en Single variabel.

DLookup kører fint, hvs jeg erstatter "," med ".", men det er lige netop det jeg ikke kan gøre, fordi værdien henter fra en dansk maskine og jeg troede ærligt talt at typekonversionen (fra Sngle til String) ville selv holde styr på komma versus punktum.

Hvem har et godt råd ?
Avatar billede neoman Novice
08. maj 2008 - 12:10 #1
Problemet er løst. Dlookup kan ikke lide ",".

Hvis man bruger funktionen Str til at konvertere decimaltal til tekst, så får man "." som decimalseparator, og så kan DLookup "æde" kommatal i SQL WHERE betingelsen.