Avatar billede killerdane Nybegynder
07. maj 2008 - 15:15 Der er 5 kommentarer

email recovery

hej alle kloge hoveder:-)

Jeg har lige reinstalleret xp pro efter at blevet tvunget til det pga. sp3. Jeg har installeret den nye udgave "ved siden af" den gamle, altså uden reformat. Er der nogen mulighed for at hente mine mails fra den gamle partion, og i givet fald hvordan?

vh.

Tom
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
07. maj 2008 - 15:20 #1
Det afhænger af din opsætning og mailprogram, første spørgsmål er hvilket mailprogram du anvender?
Avatar billede killerdane Nybegynder
07. maj 2008 - 17:40 #2
jeg bruger outlook express. jeg mener at kunne huske der ligger en filstump, man kan hente og gendanne fra ? Jeg kan bare ikke huske endelsen på emailarkivfilen. Det kan jeg stadig finde på c-drevet formoder jeg, når jeg  nu med vilje har "sideinstalleret" ?

vh. Tom
Avatar billede killerdane Nybegynder
07. maj 2008 - 17:43 #3
ang. opsætning er det p4 2.66 ghz. 1 giga ram, 160 giga harddisk og xp pro s2
Avatar billede sleeper Nybegynder
07. maj 2008 - 19:06 #4
Outlook ekspress lagre mails i DBX filer, en fil pr mappe

standartplaceringen er
C:\Documents and Settings\"BRUGERNAVN"\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\"EN FRYGTELIG MASSE TAL/BOGSTAVER"\Microsoft\Outlook Express

Lokale indstillinger er som standart en skjult mappe, derfor skal du først i mappe instillinger og vælge "Hvis skjulte filer og mapper"
Avatar billede killerdane Nybegynder
10. maj 2008 - 01:48 #5
jeg har lokaliseret dbx filerne (den nye og den gamle) men jeg kan ikke få lov at importere de mails der ligger i den gamle indbakke. den skriver noget i stil med at filen bruges af et andet program eller der ikke er adgang til den. jeg har rettet i egenskaber for mapper så skjulte filer og mapper er tilgængelingelige. findes der evt. et program der kan ordne det for mig?

v.h.

Tom