Avatar billede hehlers Nybegynder
07. maj 2008 - 11:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opslag i db fra input felt

Hejsa

På en del sider (eks. Facebook samt opskrifter.dk) har jeg set at der kommer forslag, mens man indtaster ting i et input felt. Det er vel nok bare en stump kode, som tjekker databasen hver gang der indtastes i inputfeltet.

Nogle der ved hvordan man laver det?
Avatar billede w13 Novice
07. maj 2008 - 11:35 #1
Det kaldes AJAX (Asynchronous JavaScript And XML) og er en teknik i JavaScript-sproget.

Det er temmelig avanceret at arbejde med, hvis det skal gøres ordentligt (og det skal det vel).

Men der er mange gratis koder, som gør tricket for dig (om end de ikke alle er lige godt kodet). Jeg har dog ingen links lige p.t., men det plejer der at være mange andre herinde, der har.
Avatar billede hehlers Nybegynder
13. maj 2008 - 13:21 #2
Tak for hjælpen w13. Desværre blev jeg ikke meget klogere. Jeg må gå i bøgerne og lære lidt omkring Ajax så. :)
Avatar billede w13 Novice
13. maj 2008 - 14:24 #3
Oki. Når du lukker spørgsmålet, så husk at acceptere dit svar, så du får dine point igen.