Avatar billede Skynet Mester
07. maj 2008 - 09:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bool klasse get/set?

Hej, jeg har lavet en klasse som består af nedestående, men hvordan laver jeg get og set når det er bool?

public enklasse(bool Tilstand)
            {

            this.Tilstand = Tilstand;

        }
public virtual bool PropertyTilstand
        {
            get { return Tilstand; }
            set { Tilstand = value; }
        }
Avatar billede zfire Nybegynder
07. maj 2008 - 09:38 #1
det burde kunnes gøres sådan her:
visual studio 2k5:
private bool tilstand;
public bool Tilstand
  {
    get{ return tilstand;}
    set{ tilstand = value;}
  }
visual studio 2k8:
public bool Tilstand
{get;set;}
Avatar billede martinbk Nybegynder
07. maj 2008 - 13:25 #2
bare lige en presision, forskellen på syntaxen har absolut intet med visual studio at gøre, det er en ny syntax for properties i .NET 3.5, fremfor 2.0
Avatar billede nielle Nybegynder
07. maj 2008 - 14:02 #3
Og så er syntaksen i øvrigt ikke spor anderledes for typen bool end at den er for de andre .NET typer.
Avatar billede Syska Mester
07. maj 2008 - 14:04 #4
Uden at have prøvet, så tror jeg ikke at VS 2005 kan finde ud syntaxen for:
public int MyProperty { get; private set; }
Selvom der er .NET 3.5 på ...

Så har det vel også noget med VS at gøre.

De forskellige VS version er jo knyttet meget tæt om af en version af .NET, dog gerne bagud kompatibel.
Avatar billede martinbk Nybegynder
07. maj 2008 - 15:05 #5
tja buzzz men al logik siger dog at selvom en IDE måske brokker sig så kan jeg godt skrive

public int MyProperty { get; private set; }

hvis VS2005 kan compile mod .NET 3.5 burde den jo være ligeglad, og det virker ret hat og briller at IDE'en skal definere sprogets syntax over compileren
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2008 - 15:12 #6
Pointen er nok at 2005 ikke kan bruge 3.5.
Avatar billede martinbk Nybegynder
07. maj 2008 - 15:49 #7
nu blev jeg jo lidt stædig (skal lige siges jeg anvender slet ikke visual studio, så kender ikke så meget til det, al magt til emacs)

men der er udgivet .NET 3.0 templates til VS2005
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=F54F5537-CC86-4BF5-AE44-F5A1E805680D&displaylang=en
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=5D61409E-1FA3-48CF-8023-E8F38E709BA6&displaylang=en

iflg. dette blog indlæg skulle det også være muligt dog med lidt besvær
http://geekswithblogs.net/cyoung/archive/2007/12/01/117279.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2008 - 03:20 #8
Man kan efter sigende også gå på glødende kul.

Der er ikke meget pointe i at kode C# 3.0 i en IDE som supporterer C# 2.0. Så kan man
jo lige så godt bruge tja Emacs.
Avatar billede Skynet Mester
08. maj 2008 - 11:07 #9
tak for svaret, jeg implementeret det og den melder ikke om problemer når jeg afvikler mit program (bruger VS 2008), har ikke endnu brugt get eller set i programmet endnu, skriver igen hvis det volder problemer..
Avatar billede Syska Mester
08. maj 2008 - 12:05 #10
martinbk:
Min pointe var som Arne_v siger ...