Avatar billede emanuel Praktikant
06. maj 2008 - 22:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Print af data direkte fra form

Jeg har en form med en subform, og vil gerne printe en rapport direkte fra form, men kun med de data som er aktive i formen.

Jeg har lavet en query med data der skal printes, og en rapport som er linket til query. I query har jeg lavet kriterie [forms]![subform labels]![id].

Så har jeg lavet en knap der starter printet, men jeg får alle data ud som quiry kan finde, og ikke kun de aktuelle.

Hvor går det galt ?
Emanuel
Avatar billede mugs Novice
06. maj 2008 - 22:29 #1
Idet jeg antager, at dit kriteriefelt er numerisk kan du bruge denne:

DoCmd.OpenReport "RAPPORTNAVN", acViewPreview, , "[TABERNAVN]![KRITERIEFELT] = " & Me!KRITERIEFELT & ""
Avatar billede emanuel Praktikant
06. maj 2008 - 22:43 #2
Tak Mugs, men hvor sætter jeg det ind ?
Avatar billede mugs Novice
06. maj 2008 - 22:53 #3
"Så har jeg lavet en knap der starter printet"

I knappens VedKlik event.
Avatar billede emanuel Praktikant
06. maj 2008 - 23:54 #4
Ja det så jo meget nemt ud, jeg har lagt denne ind, men er lidt i tvivl om der er space der ikke skal være der, har dog testet flere varianter
DoCmd.OpenReport  "Labels_print", acViewPreview, , "[T Label Input]![id] = "&Me!id &""
Men uanset indtastningen får jeg en melding der tyder på et andet problem
Microsofst Office Access can't find the macro DoCmd, med en uddybende forklaring om at macro ikke eksistere, eller ikke er gemt, og at der evt. er fejl i macro group
Avatar billede mugs Novice
07. maj 2008 - 06:05 #5
Jeg har lavet en lille testdb med samme objektnavne, og den fungerer upåklageligt.
Jeg ved ikke hvad der ellers kan være galt, lad os se, om en anden bruger kan se løsningen.
Avatar billede emanuel Praktikant
29. oktober 2008 - 00:25 #6
der er ikke kommet andre løsnnger, så nu lukkes den
emanuel