Avatar billede rejx Nybegynder
06. maj 2008 - 09:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gridview og GetUsersInRole

Hej.
Jeg har et ret newbie agtigt spørgsmål.

Jeg har et GridView som jeg insætter data i via Roles.GetUsersInRole() metoden. Jeg bruger denne stump kode til at insætte dataen. Nu vil jeg imidlertid gerne have muligheden for at via enten et hyberlink eller en knap at kunne kalde en metode der kunne hedder EditCustomer(strUsername); Hvordan får jeg mit GridView til at gennere en knap/link der kalder denne metode?

(gerne i C# :))
Avatar billede simsen Mester
06. maj 2008 - 16:11 #1
<asp:GridView ID="grdTime" runat="server" DataKeyNames="PId" AutoGenerateColumns="False" AllowSorting="True" OnRowCommand="grdTime_RowCommand" OnSorting="grdTime_Sorting" >
                        <Columns>
                            <asp:BoundField DataField="PId" HeaderText="Id" Visible="False" SortExpression="PId">
                            </asp:BoundField>
                            <asp:BoundField DataField="Date" DataFormatString="{0:d}" HtmlEncode="False" HeaderText="Dato" SortExpression="Date">
                                <HeaderStyle Width="220px" />
                            </asp:BoundField>                            <asp:TemplateField>
                                <ItemTemplate>
                                    <asp:Button ID="btnShow" Font-Size="8pt" runat="server" Text="Vælg" CommandName="Show" CommandArgument='<%# Eval("PId")%>' />
                                </ItemTemplate>
                                <ItemStyle HorizontalAlign="Center" />
                            </asp:TemplateField>
                        </Columns>
                    </asp:GridView>

Dit gridview skal have følgende tilføjelser:

OnRowCommand="grdTime_RowCommand"

Og så en knap som du tilføjer med:
<asp:TemplateField>
                                <ItemTemplate>
                                    <asp:Button ID="btnShow" Font-Size="8pt" runat="server" Text="Vælg" CommandName="Show" CommandArgument='<%# Eval("PId")%>' />
                                </ItemTemplate>
                                <ItemStyle HorizontalAlign="Center" />
                            </asp:TemplateField>

I din codebehind fil har du så følgende:

protected void grdTime_RowCommand(object sender, GridViewCommandEventArgs e)
    {
        if (e.CommandName == "Show")
        {
            //Her skrives så den kode du vil have tilknyttet din knap - som kan være
            //et kald til en metode, du har lavet
        }

Mvh
simsen :-)
Avatar billede rejx Nybegynder
07. maj 2008 - 14:52 #2
genialt, takker =)