Avatar billede nicolaic Nybegynder
19. juni 2001 - 22:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Views fra andre databaser?

Er det sandt at jeg ikke kan oprette et view fra database A på en side i database B?
Altså: SKAL siden som viewet vises på ligge i den samme database som den hvorfra dokumenterne i viewet stammer?
Avatar billede wise Seniormester
19. juni 2001 - 23:45 #1
Kan ikke lige overskue med pages lige nu, men med framesets kan man godt, men så skal der indsættes et link til kildebasen, og jeg ved ikke hvordan det styres mht. server mm.
Avatar billede roed Nybegynder
20. juni 2001 - 10:56 #2
Jeg har næsten spurgt om det samme, men det var bare med kalender-entries. Men hvilken base og hvilket view skulle jo være lige meget, så prøv at kigge på det spørgsmål her : http://www.eksperten.dk/spm/73504
Avatar billede roenving Novice
20. juni 2001 - 15:02 #3
Indsæt viewet i en Frame:
Prøv at kigge i Bookmarks-databasen.
I f.eks. HPInbox-Framesettet vises der et view fra brugerens mail-database.
hth
jes
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2001 - 10:25 #4
Fra en outline entry kan du 100% styre hvad du vil vise når der klikkes på en entry. Du kan selv bestemme hvilket view , form , page , frameset eller navigator du vil vise, og fra hvilken database du vil vise fra.
Avatar billede jhr Nybegynder
31. juli 2001 - 22:12 #5
Det er korrekt at du ikke kan oprette et view som embedded element i en page i database A fra databasen B.

Man kan som nogle antyder lave pagen i databasen B, og så i databasen A lave et frameset, evt. kun med den ene page (fra database B).

En anden mulighed er at lave en form i database A, og så i et felt hente værdier fra viewet med en @dblookup