Avatar billede jb2000 Nybegynder
05. maj 2008 - 12:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Internetbetalinger - PBS

Hey

Der er nogle som kan give et hint om hvordan man koder internetbetalinger.
Jeg har overtaget et gammelt system. Der er på nuværende tidspunkt indkøbskurv og sådan. Der bliver bare sendt en mail. Jeg skal nu istedet sørge for selve betalingen.
Der er oprette aftale med PBS, ikke nogen teknisk vejledning til koden.

Kan nogen hjælpe, det skal helst være ASP men jeg godt oversætte fra php eller ligende.
Avatar billede fennec Nybegynder
05. maj 2008 - 12:56 #1
Normalt går man gennem en betalingsgateway. F.eks Wannafind:
http://www.wannafind.dk/betalingssystem.htm

Det er vist muligt at kode det hele selv, men har hørt det er meget svært (så jeg har aldrig turde gå igang med det). Wannafind er dog meget nemt og hurtigt at komme igang med, så det ekstra beløb er godt givet ud.
Avatar billede keysersoze Guru
05. maj 2008 - 13:00 #2
Der findes ikke én måde at implementere dankortsbetaling på - det er afhængig af udbyderen og derfor kan der ikke leveres en færdig kode.

fx har wannafind.dk, fribetaling.dk og dandomain.dk nogle løsninger og når først du har valgt og tilmeldt dig kan udbydere levere færdige kode-eksempler sammen med dokumentationen.
Avatar billede jb2000 Nybegynder
05. maj 2008 - 13:56 #3
hvad mener du med udbyderen. Er det webhotel eller ligende. Jeg har min egen webserver, har det nogen betydning.
Avatar billede keysersoze Guru
05. maj 2008 - 14:10 #4
udbyderen af betalingsløsningen. Der er flere ting i at få sådan et system til at køre - Først og fremmest skal du/i godkendes af PBS hvilket bla kræver en bankgaranti, så skal du leje dig ind på en betalingsløsning (en af de 3 nævnte, pbs selv eller en helt femte) og så skal koden sættes op - og det er udbyderen af betalingsløsningen der somregel har en ganske god dokumentation og et eksempel liggende.
Avatar billede fennec Nybegynder
05. maj 2008 - 14:24 #5
... Og nej, det har ikke nogen betydning at du har din egen server. Du sender simpelthen informationerne til betalingsgatwayen.

Eneste problem du kan rende ind i er SSL kryptering. Alle betalinger SKAL forgå via SSL. Normalt har gatewayen en SSL man kan gå igennem, men har den ikke det, skal du også skaffe et SSL certifikat.
Avatar billede jb2000 Nybegynder
05. maj 2008 - 17:20 #6
Ok.
I har begge været hjælpfulde.
I kan dele point.
Avatar billede fennec Nybegynder
05. maj 2008 - 18:01 #7
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede keysersoze Guru
05. maj 2008 - 22:39 #8
alle udbydere af betalingsløsninger har et SSL certifikat - det er det der er meget af idéen ved at vælge en udbyder fremfor selv at stå for det.

svar.