Avatar billede mason Nybegynder
05. maj 2008 - 11:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en automatisk REFRESH

Hej, jeg skal have en REFRESH ind på min index.html, således jeg sikrer mig at folk ser den sidste nye opdatering på min hjemmeside, og ikke en gammel casche side. Kan jeg gøre dette med et javascript eller andet?
Håber en venlig sjæl kan hjælpe :-)
Avatar billede w13 Novice
05. maj 2008 - 12:07 #1
<META HTTP-EQUIV="CACHE-CONTROL" CONTENT="NO-CACHE">

burde gøre det. :)
Avatar billede mason Nybegynder
05. maj 2008 - 16:36 #2
hejsa, tusind tak for dit svar, men jeg kan ikke få det til at virke. Den viser stadig den gamle side.... ???
Avatar billede w13 Novice
05. maj 2008 - 17:49 #3
Hvis den viser den gamle side - som jo ikke havde en NO-CACHE på - så ved den jo ikke, at den ikke skal cache :) Så prøv lige at slette midlertidige internetfiler.
Avatar billede mason Nybegynder
06. maj 2008 - 09:22 #4
Nej det er nemlig det der er problemet. Siden skal refreshe automatisk, så jeg ikke skal bede de folk, der allerede HAR været inde på siden tidligere, om at slette midlertidige filer. Jeg har lavet det en gang før, men kan ikke huske hvordan.
Avatar billede w13 Novice
06. maj 2008 - 09:38 #5
Jo, men indtil du har slettet dine gamle filer, vil du vel også få vist den gamle fil, som ikke har nogen NO-CACHE. :) Og når NO-CACHEN ikke bliver kørt, bliver den selvfølgelig ikke kørt. :) Er du med?

Så prøv lige at gøre det for en sikkerheds skyld, så vi er sikre på, om det virker eller ej.
Avatar billede mason Nybegynder
06. maj 2008 - 11:22 #6
jeg er helt med :-) Og det virker fint. Men problemet er at jeg ikke kan bede alle folk om at slette deres midlertidige internetfiler, inden de går ind på min hjemmeside. Det må kunne løses på en eller anden måde. Hvad siger du? :-)
Avatar billede w13 Novice
06. maj 2008 - 12:02 #7
Det vil jo så kun gælde for dem, der har været inde på siden før. Hvis man ikke har besøgt din side før, vil man se den rigtige version, som ikke cacher.
Er der da mange, der har været det, eller er det en ny side?

Som en ekstra cachesikkerhed plejer jeg at bruge ASP-koden:

<%Response.Expires=-1%>
men det holder selvfølgelig kun, hvis man bruger ASP-sider.
Avatar billede mason Nybegynder
06. maj 2008 - 12:39 #8
Lige præcis! Alle dem som skal se mine opdateringer, HAR været inde på min hjemmeside før. DERFOR har jeg brug for en automatisk REFRESH funktion, og ikke en no-cache.

Jeg bruger ikke ASP sider.

Jeg håber du kan hjælpe mig med en REFRESH funktion ? :-D
Avatar billede w13 Novice
06. maj 2008 - 12:52 #9
Sorry. :) Der er sikkert et eller andet smart trick, som jeg ikke lige kan komme på, men generelt vil problemet jo være, at hvis man ser den gamle fil, kan man heller ikke få kørt en refresh-funktion, der ligger i den nye.
Avatar billede w13 Novice
06. maj 2008 - 12:53 #10
Men på et eller andet tidspunkt udløber den cachede fil jo, og så vil folk fra da af få siden refreshet ordentligt.
Avatar billede mason Nybegynder
06. maj 2008 - 13:46 #11
jeg har fundet en løsning nu:
<script>document.location.refresh(true);</script>

tak for din tid alligevel. Point til dig!
Avatar billede w13 Novice
06. maj 2008 - 14:06 #12
Ja, ovenstående kode skal så naturligvis kun køres første gang, men det går jeg også ud fra, du gør. :)

Og tak for point!