Avatar billede steen-h Mester
05. maj 2008 - 10:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tabel med array

Jeg har en tabel med  katagori som kan indeholde "2","11","1"

så vil jeg hente alle poster hvor kategori indeholder "1",
hvordan gør jeg det.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 14:29 #1
omdesigner din database så du har en kategori tabel med 3 kolonner fremfor
noget komma separeret
Avatar billede steen-h Mester
05. maj 2008 - 14:43 #2
Jeg har desværre ikke mulighed for at lave databasen om.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 16:19 #3
Så ender du jo nok med en:

... WHERE LOCATE(',"1",', CONCAT(',', felt, ',')) > 0
Avatar billede steen-h Mester
05. maj 2008 - 17:40 #4
Jeg kan kun få det til at virke i phpmyadmin

LOCATE(',"1",', CONCAT(',',katagori, ',')) > 0

giver følgende fejl

Parse error: syntax error, unexpected T_LNUMBER in C:\Programmer\Apache\htdocs\fuf\gmaps.php on line 191
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 18:06 #5
Det er jo en PHP fejl.

Jeg gætter på at du ikke har fået escapet enkelt eller dobbelt quotes ordentligt.
Avatar billede steen-h Mester
05. maj 2008 - 18:16 #6
Ja, det er feltet kategori der er galt med, hvordan skal det escapes

$result_sted = $parser->D->dbQuery("select modestedid from " . $parser->D->table . " where  LOCATE(',"1",', CONCAT(',',katagori, ',')) > 0  ");
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 18:32 #7
Prøv:

$result_sted = $parser->D->dbQuery("select modestedid from " . $parser->D->table . " where  LOCATE(',\"1\",', CONCAT(',',katagori, ',')) > 0  ");
Avatar billede steen-h Mester
05. maj 2008 - 19:05 #8
Nu virker det.

Læg et svar.

Hvis jeg vil hente både kategori "1" og "2" skal jeg tilføje det eller skal jeg lave det samme en gang mere.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 19:42 #9
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 19:43 #10
du kan lave en OR mellem 2 test en for den ene og en for den anden
Avatar billede steen-h Mester
06. maj 2008 - 05:18 #11
Det var også det jeg mente.

Mange tak for hjælpen.