Avatar billede joki Juniormester
05. maj 2008 - 08:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Låse tabel

Hej

Jeg har en backend del og en frontend. Begge i access.
Jeg har noget kode, som indlæser et excel ark til en midlertidig tabel inden data behandles.
Flere forskellige dele af basen benytter denne midlertidige tabel. Hvordan sikre jeg at en anden bruger ikke indlæser nye data, mens der bliver læst fra tabellen.

På forhånd tak.
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2008 - 18:34 #1
If the TEMP table is only to be used by a single user then put the table in the front-end
Avatar billede joki Juniormester
05. maj 2008 - 20:03 #2
den bruges af alle brugere. Nogle forslag ?
Avatar billede terry Ekspert
05. maj 2008 - 20:10 #3
"Jeg har noget kode, som indlæser et excel ark til en midlertidig tabel inden data behandles"

If all users can insert/read data then this isnt a TEMP table.

Does the table also get emptied before insert?
Avatar billede joki Juniormester
05. maj 2008 - 21:00 #4
Ja tabellen slettes inden der indlæses nyt excel ark
Avatar billede terry Ekspert
08. maj 2008 - 20:17 #5
Can I see the code which you use to import?

The problem is that some VBA functions dont lock the table while they are in operations. You could use ADO to open the table with lock but then that woul dvery likley stop you from running th import.

So I would suggest importing while other users are working with the dB.
Avatar billede joki Juniormester
15. maj 2011 - 07:13 #6
Lukkes