Avatar billede haz Nybegynder
04. maj 2008 - 02:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

booking via kort

jeg har sagt ja til at lave et lille booking system til et teltområde hvor man skal kunne booke sin plads via et kort af området

jeg har en database med alle pladser der er optaget
hvor pladserne har et uniq booking_id.

jeg vil nu bruge map til at vise teltområdet og så definere de enkelte pladser ved hjælp af area

men jeg kan ikke rigtig finde en måde hvor det kun er de frie
områder der viser et free skilt og linker til en booking side

er der nogen der har en ide om hvordan en sådan kode kunne strikkes sammen
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
04. maj 2008 - 17:08 #1
du kan gøre noget lign dette.

for(int i = 0; i<booking_id.length; i++)
{
if(booking_id == 1)
{
  vis billede ledig
  ...
}
else
{
  vis billede optaget
  ...
}

Ved godt at man ikke bare kan tage værdien direkte fra db og skrive .length osv. Men efter du har lagt værdierne i diver int, double, string eller hvad det nu er.

Men det er en måde du kan gøre det på.
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
04. maj 2008 - 17:10 #2
her går jeg ud fra at booking_id enten er 0 eller 1, hvor 0 er optaget og 1 er ledig. ved godt du skrev booking_id er unik. Men så booking_true kunne måske oprettes som kolonne
Avatar billede haz Nybegynder
04. maj 2008 - 20:48 #3
ja det kan jeg godt se kunne virke,
men hvis man viser alle stederne som imagebuttons kan man så skifte imagebutton
inde i løkken så det er en ny plads for hver gennemkørsel ?
det kan man vel men hvordan
Avatar billede haz Nybegynder
05. maj 2008 - 00:08 #4
men smid et svar scor point :)
Avatar billede haz Nybegynder
11. marts 2009 - 04:24 #5
lukker