Avatar billede cmau Nybegynder
03. maj 2008 - 19:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Eksporter data fra mysql database til csv fil

hej eksperter

jeg har nu siddet i noget tid og leget med en kode, som skal kunne eksportere data jeg har i min mysql database til en csv fil, som så skal kunne læses af excel. Det hele virker også fint nok, men den fil systemet sender til browseren er en .php fil, som excel jo ikke lukker op. Jeg prøver så at trække filen over i excel og alt virker i skønneste orden, men hvis jeg via nedenstående kode ændre filnavnet til .csv og åbner filen i excel opstilles dataen ikke rigtigt i cellerne. Al data på første række kommer blot i første celle.

<?
include_once('includes/sql.php');

header("Content-type: application/csv");
header("Content-Disposition: inline; filename=file.php");

$result = mysql_query("SELECT * FROM stats") or die(mysql_error());
echo "test    Name    Age\r\n"; //header
while($row = mysql_fetch_row($result)){
    echo "\"$row[0]\",    \"$row[1]\",    \"$row[2]\"\r\n"; //data
}
?>
Avatar billede dkfire Nybegynder
03. maj 2008 - 20:00 #1
Kunne det ikke skyldes at du mangler et par komma mellem dine navne ??

$result = mysql_query("SELECT * FROM stats") or die(mysql_error());
echo "test, Name, Age\r\n"; //header
while($row = mysql_fetch_row($result)){
    echo "\"$row[0]\", \"$row[1]\", \"$row[2]\"\r\n"; //data
}
Avatar billede cmau Nybegynder
03. maj 2008 - 20:05 #2
Det hjalp desværre ikke, men der skullet vist også være komma hvis alt skal være helt rigtigt. Jeg synes bare det er underligt, at filen dur fint hvis den har .php endelsen men ikke csv.
Avatar billede cmau Nybegynder
04. maj 2008 - 19:53 #3
Det virker hvis jeg bruger semicolon. Underligt, wiki siger noget andet.