Avatar billede piratten22 Nybegynder
03. maj 2008 - 16:53 Der er 1 kommentar

hjælp: Hjemmeside med login

Hej.

Jeg har brug for hjælp jeg er hved at lave en hjemmeside. Og har virkeligt brug for et login system jeg har undersøgt det lidt of fundet denne kode som næsten skulle kunne ordne det helde:

<? session_start();
//==========================================
// Login Session is Copyright (c)2007, Scott J. LeCompte
// Web Site: http://www.myphpscripts.net/scripts.php
//
// Login Session V1.0
// By PhpScripts.net
// DD 07/05/07 Works on Unix/Linux hosted sites.
//
// May be used free of charge. There is no copyright. Feel free to edit.
// Need help with installation or customization? Visit:
// http://www.myphpscripts.net
//============================================

// Variables - Edit These

// Self Registration:  1 to enable, 0 to disable.
$registration = 1;

// Name of your user file (Recommended to leave the extension as .inc)
$pwd = 'login.inc';

// Do not edit below this line unless you know what you are doing!
// =============================================================

function head()  {
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
<title>myPHPscripts Login Session</title>
<style type="text/css">
body {
    font-weight: normal;
    font-size: 12px;
    font-family: arial;
    color: #000000;
    vertical-align: top;
    text-align: center;
    background-color: #FFFFFF;
    margin: 10px;
}
.password {
    border-width: 1px;
        border-style: solid;
        border-color: #000000;
        width: 300px;
        height: 150px;
    font-weight: normal;
    font-size: 12px;
    font-family: arial;
    color: #000000;
    vertical-align: top;
    text-align: center;
    background-color: #FFFFFF;
        padding: 0px;
        border-collapse: collapse;
}
.password_topbar {
    border-width: 0px;
        border-style: solid;
        border-color: #000000;
        height: 20px;
    font-weight: normal;
    font-size: 12px;
    font-family: arial;
    color: #FFFFFF;
    vertical-align: middle;
    text-align: center;
    background-color: #000000;
        padding: 0px;
        border-collapse: collapse;
}
.register {
    border-width: 0px;
        border-style: solid;
        border-color: #000000;
      font-weight: normal;
    font-size: 12px;
    font-family: arial;
    color: #000000;
    vertical-align: top;
    text-align: right;
    background-color: #FFFFFF;
        padding: 5px;
        border-collapse: collapse;
}
.register a:hover {
    color : #000000;
    text-decoration : underline;
    background : transparent;
}

.register a {
    color : #000000;
    text-decoration : none;
    background : transparent;
}
.header {
    border-bottom-width: 1px;
        border-bottom-style: solid;
        border-bottom-color: #000000;
        height: 20px;
    width: 400px;
    font-weight: normal;
    font-size: 14px;
    font-family: arial;
    color: #000000;
    vertical-align: middle;
    text-align: center;
    background-color: #FFFFFF;
        padding: 0px;
}
.footer {
    border-top-width: 1px;
        border-top-style: solid;
        border-top-color: #000000;
        height: 20px;
    width: 400px;
    font-weight: normal;
    font-size: 12px;
    font-family: arial;
    color: #000000;
    vertical-align: middle;
    text-align: center;
    background-color: #FFFFFF;
        padding: 0px;
}
.footer a:hover {
    color : #000000;
    text-decoration : underline;
    background : transparent;
}

.footer a {
    color : #000000;
    text-decoration : none;
    background : transparent;
}
input.btn{
  color:#FFFFFF;
  font-family: arial;
  font-size: 12px;
  background-color: #000000;
  border: 1px solid;
  border-top-color: #FFFFFF;
  border-left-color: #FFFFFF;
  border-right-color: #FFFFFF;
  border-bottom-color: #FFFFFF;
  filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient
      (GradientType=0,StartColorStr='#000000',EndColorStr='#000000');
}
</style>
</head>
<body>
<div align="center">

<div>
    <table class="header">
        <tr>
            <td>
                Login Session 1.0
            </td>
        </tr>
    </table>
</div>
<br>
<?
}
function foot() {
?>
<br>
<div>
    <table class="footer">
        <tr>
            <td>
                <? echo base64_decode('TG9naW4gU2Vzc2lvbiAmY29weTsgMjAwNyA8YSBocmVmPSJodHRwOi8vd3d3Lm15cGhwc2NyaXB0cy5uZXQiIHRhcmdldD0iX2JsYW5rIj5teVBIUHNjcmlwdHMubmV0PC9hPg=='); ?>
            </td>
        </tr>
    </table>
</div>

</body>
</html>
<?
exit();
}
if (isset($_REQUEST['logout'])) {
    head();
    $redirect = $_SERVER['HTTP_REFERER'];
    echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
    echo $redirect;
    echo '">';
    echo '<strong>Logging Out.</strong><br>';
    unset($_SESSION['logged_in']);
    foot();
}
else if ($registration == 1 && isset($_REQUEST['register'])) {
    head();
    $redirect = strtok($_SESSION['redirect'],'?');
    if (isset($_REQUEST['register_passwd']) && isset($_REQUEST['register_verify']) && isset($_REQUEST['register_password'])) {
        if ($_REQUEST['register_passwd'] == $_REQUEST['register_verify']) {
            $handle = @fopen($pwd, "r");
            while (!feof($handle)) {
                $tmpstr = fgets($handle, 100);
                $line[] = ereg_replace("\n", "", $tmpstr);
            }
            for ($i=0; $i < count($line); $i++) {
                $login_hash = strtok($line[$i],'_');
                if ($_REQUEST['register_username'] == $login_hash) {
                    echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
                    echo $redirect;
                    echo '">';
                    echo '<font color="red"><strong>Username already exists.</strong></font><br>';
                    $username_exists = 1;
                    break;
                }
            if ($username_exists != 1 && $_REQUEST['register_passwd'] != "" && $_REQUEST['register_username'] != "") {
            $fh = fopen($pwd, 'a+') or die("can't open file");
            $stringData = $_REQUEST['register_username'] . '_' . md5($_REQUEST['register_passwd']) . "\n";
            fwrite($fh, $stringData);
            fclose($fh);
            echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
            echo $redirect;
            echo '">';
            echo '<strong>User Created.</strong><br>';
            }
            else if ($username_exists != 1 && $_REQUEST['register_passwd'] == "") {
                echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
                echo $redirect;
                echo '">';
                unset($_SESSION['logged_in']);
                echo '<font color="red"><strong>Password cannot be blank.</strong></font><br>';
            }
            else if ($username_exists != 1 && $_REQUEST['register_username'] == "") {
                echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
                echo $redirect;
                echo '">';
                unset($_SESSION['logged_in']);
                echo '<font color="red"><strong>Username cannot be blank.</strong></font><br>';
            }
            fclose($handle);
        }
        else {
            echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
            echo $redirect;
            echo '">';
            unset($_SESSION['logged_in']);
            echo '<font color="red"><strong>Passwords do not match.  Please try again.</strong></font><br>';
        }
    else {
        ?>
        <table class="password"><tr><td class="password_topbar">Create an account.</td></tr><tr><td><br>
        <form action="login.php?register" method="post">
        Login:<br>
        <input type="text" name="register_username" size="15" maxlength="14" value=""><br><br>
        Password:<br>
        <input type="password" name="register_passwd" size="15" maxlength="14"><br><br>
        Verify:<br>
        <input type="password" name="register_verify" size="15" maxlength="14"><br><br>
        <input type="submit" name="register_password" value="Create" class="btn">
        </form>
        </td></tr></table>
        <?
    }
    foot();
}
else if (!isset($_SESSION['logged_in'])) {
head();
$redirect = $_SESSION['redirect'];
if (!file_exists($pwd)) {
    if (isset($_REQUEST['passwd']) && isset($_REQUEST['passwd_verify']) && isset($_REQUEST['save_password'])) {
        if ($_REQUEST['passwd'] == $_REQUEST['passwd_verify']) {
            $fh = fopen($pwd, 'a+') or die("can't open file");
            $stringData = $_REQUEST['username'] . '_' . md5($_REQUEST['passwd']) . "\n";
            fwrite($fh, $stringData);
            fclose($fh);
            echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
            echo $redirect;
            echo '">';
            echo '<strong>User Created.</strong><br>';
        }
        else {
            echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
            echo $redirect;
            echo '">';
            unset($_SESSION['logged_in']);
            echo '<font color="red"><strong>Passwords do not match.  Please try again.</strong></font><br>';
        }
    else {
        $_SESSION['redirect'] = 'http://' . $_SERVER['SERVER_NAME'] . $_SERVER['REQUEST_URI'];
        ?>
        <table class="password"><tr><td class="password_topbar">Create an account.</td></tr><tr><td><br>
        <form action="login.php" method="post">
        Login:<br>
        <input type="text" name="username" size="15" maxlength="14" value=""><br><br>
        Password:<br>
        <input type="password" name="passwd" size="15" maxlength="14"><br><br>
        Verify:<br>
        <input type="password" name="passwd_verify" size="15" maxlength="14"><br><br>
        <input type="submit" name="save_password" value="Create" class="btn">
        </form>
        </td></tr></table>
        <?
    }
else    if (isset($_REQUEST['passwd']) && isset($_REQUEST['login'])) {
    $handle = @fopen($pwd, "r");
    if ($handle) {
        while (!feof($handle)) {
            $tmpstr = fgets($handle, 100);
            $line[] = ereg_replace("\n", "", $tmpstr);
        }
        for ($i=0; $i < count($line); $i++) {
            $pass_hash = strrev(strtok(strrev($line[$i]),_));
            $login_hash = strtok($line[$i],'_');
            if (md5($_REQUEST['passwd']) == $pass_hash && $_REQUEST['username'] == $login_hash) {
                $_SESSION['logged_in'] = 1;
                echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
                echo $redirect;
                echo '">';
                echo '<strong>Password Accepted</strong><br>';
                break;
            }
            else if ($line[$i] == "") {
                echo '<meta http-equiv="refresh" content="2;url=';
                echo $redirect;
                echo '">';
                unset($_SESSION['logged_in']);
                echo '<font color="red"><strong>Invalid Login Credentials.</strong></font><br>';
                break;
            }
    fclose($handle);
}
else {
    $_SESSION['redirect'] = 'http://' . $_SERVER['SERVER_NAME'] . $_SERVER['REQUEST_URI'];
    ?>
    <table class="password"><tr><td class="password_topbar">Login Required:</td></tr><tr><td><br>
    <form action="login.php" method="post">
    Login:<br>
    <input type="text" name="username" size="15" maxlength="14"><br><br>
    Password:<br>
    <input type="password" name="passwd" size="15" maxlength="14"><br><br>
    <input type="submit" name="login" value="Login" class="btn">
    </form>
    </td></tr><? if ($registration == 1) { echo '<tr><td class="register"><a href="login.php?register">Register</a></td></tr>'; } ?></table>
    <?
}
    foot();
}
?>

Der er bare det problem at det jo meget gerne skal hænge sammen med noget mysql. Det hved jeg ikke hvordan man gør. Og så har jeg læst på www.webhosting.dk suport side at hvis jeg sætter denne kode end:

<?php
$host="webhotel1.webhosting.dk";
$user="mysqllogin";
$passwordsql="mysqlpassword";
$database="www.mitdomain.dk";
$sql_statement="insert into mintabel (navn,efternavn) VALUES ('testnavn','testefternavn')";
$linkId=mysql_connect($host,$user,$passwordsql);
$result=mysql_db_query($database,$sql_statement,$linkId);
//
// hent dem igen
//
$sql_statement="select navn,efternavn from mintabel where navn='testnavn' and adresse='testefternavn' ";
$linkId=mysql_connect($host,$user,$passwordsql);
$result=mysql_db_query($database,$sql_statement,$linkId);
$row = mysql_fetch_array($result);
$navn=$row["navn"];
$efternavn=$row["efternavn"];
mysql_close;
?>

Vil du oprette forbindelse med mysql sådan at du vil køre på deres server og ikke min computer.
JEg kan bare ikke få det til at hænge helt sammen nogen der vil hjælpe mig. I kunne også skrive til: mik_fck@otmail.com
Avatar billede terke Nybegynder
04. maj 2008 - 11:48 #1
Der er en lille "hyggelig" tutorial her: http://www.dreamweaverclub.com/vtm/php-login-script.php