Avatar billede larsbb Nybegynder
03. maj 2008 - 16:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål om højde på en side

Jeg har en side, hvor jeg har et div-tag der hedder Main, hvori der er to div-tags, indhold og højrekolonne.

Jeg har angivet højden på Main til at være 400px, men jeg er nu kommet i den lidt dumme situation at jeg har brug for mere plads på enkelte sider.

En løsning ville selvfølgelig være at lave en kopi af stylesheetet, med en højere højde, men det vil jeg gerne undgå.

Jeg vil faktisk gerne henimod en løsning, hvor højden på Main er Minimum 400px og max = uendeligt. Det er sådan set indholdet i div-tagget: Indhold der bestemmer hvor højt det hele skal være, men min højrekolonne, skal følge efter, da der er et lille mellemrum mellem de to, tags og dette skal kunne ses hele vejen ned ad siden.

Derfor er mit spørgsmål, er der en måde i sin CSS at gøre det let på? overflow: auto; var en midlertidig løsning for mig, men jeg er ikke vild med den. Jeg tænker at der måske er noget der hedder overflow: expand; eller noget i den stil. Nogen forslag?
Avatar billede roenving Novice
03. maj 2008 - 16:09 #1
Ikke med dagens browsere, der kommer man ikke udenom også at involvere noget javascript ...
Avatar billede olebole Juniormester
03. maj 2008 - 18:41 #2
<ole>

Du kan lave et baggrundsbillede på et par pixels højde, som efterligner baggrunden i de to div. Så kan du bruge det på denne måde:

<div style="width:750px;margin:0 auto;background:url(background.gif) repeat-y">
    <div style="width:140px;float:left">Venstre</div>
    <div style="width:1px;height:400px;overflow:hidden;float:left">&nbsp;</div>
    <div style="width:600px;margin-left:9px;float:left">Main</div>
    <div style="height:1px;overflow:hidden;clear:both">&nbsp;</div>
</div>

/mvh
</bole>
Avatar billede larsbb Nybegynder
05. maj 2008 - 16:34 #3
Jamen for helvede da :) Dejligt. Det virkede ikke til at starte med, men så hjalp det lige at slette alle de højdeangivelser jeg havde sat på diverse Div-tags, så dum som jeg var.

Endnu engang tak! Smid et svar.
Avatar billede olebole Juniormester
05. maj 2008 - 21:03 #4
Selvtak. Jeg kan i øvrigt nu se, at jeg kagede lidt rundt i, hvilken side den smalle søjle skulle være i ... håber ikke, det skabte problemer at vende kebabben  ;o)
Avatar billede larsbb Nybegynder
06. maj 2008 - 07:44 #5
hehe nej dog ikke