Avatar billede juks Novice
02. maj 2008 - 15:43 Der er 11 kommentarer

uge skema med time interval

Hej Jeg skal til at lave en oversigt der viser hvem der har booket hvad , jeg skal lave en oversigt pr uge , mån,kvartal og år

hvordan får jeg lavet en rapport der viser hvert døgn time for time. Lidt som i Outlooks kalender del.
Avatar billede mugs Novice
02. maj 2008 - 15:49 #1
Hvis du medtager timetallet i din bookning, bør du kunne lave det med hjælp fra funktionen DatePart i en forespørgsel. Derefter grupperer du dine rapporter efter disse DatePart udtryk.
Avatar billede juks Novice
03. maj 2008 - 09:43 #2
ja har time tallet og det hele men jeg er i tvivl om hvordan man sætter sådan en rapport op...
Avatar billede mugs Novice
03. maj 2008 - 10:24 #3
Brug guiden rapport eller ikonet for Sortering og Gruppering i rapportdesign.
Avatar billede juks Novice
03. maj 2008 - 10:50 #4
jamen får så vist alle 24 timer pr dag  ville gerne lave det som et skema. hvor de kan vise ledige tider også
Avatar billede mugs Novice
03. maj 2008 - 12:06 #5
Så skal du jo oprette alle timer og datoer først, og drefter finde den dto / yime du vil booke.
Avatar billede juks Novice
03. maj 2008 - 12:08 #6
hmm
Avatar billede mugs Novice
03. maj 2008 - 12:35 #7
Du kan jo blot gører det med en løkke.
Avatar billede juks Novice
05. maj 2008 - 08:29 #8
nu er jeg ikke mega haj i det her Acces reports-

hvis jeg har lavet en forspørgelse der giver mig
year | month | daynum| navn

2008 |2      | 2    |navn1
2008 |2      | 2    |navn2
2008 |2      | 3    |navn1
2008 |2      | 3    |navn2

hvordan sørger jeg så for at den skriver det for de rigtige dage dvs

day 2 = navn1 & navn2
day 3 = navn1 & navn2

dvs at den skriver i samme felt inden den går til nextrecord (ikke?)
Avatar billede juks Novice
05. maj 2008 - 09:26 #9
jeg er lidt i tvivl om hvordan finder ud hvilken record den er på
Avatar billede mugs Novice
05. maj 2008 - 10:41 #10
Brug guiden Rapport og grupper efter daynum. Guiden tilbyder at gruppere, eller brug ikonet for sortering og gruppering.
Avatar billede juks Novice
05. maj 2008 - 10:53 #11
hej mugs , det kan ikke lade sig gøre.

jeg skal have lavet en løkke der skriver til samme felt inden for en given måned og derefter går videre til næste dag når den har taget alle de poster der er for en given dag.