Avatar billede k-asp-er Nybegynder
02. maj 2008 - 14:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

paging og recordsets

- Jeg har følgende

sysDataPath = "Z:\site\db"
strSQL = "SELECT * FROM visits order by session_id desc"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & sysDataPath & "\statistic.mdb"
set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
rs.Open strSQL, strDSN, 3

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
rs.PageSize = 10
rs.AbsolutePage = intPage
intRecCount = rs.PageSize
intPageCount = rs.PageCount

- Visningen kan jeg begrænse, så der kun vises records, der er mindre end 7 dage gamle med dette:

<% if rs("date_time") > date()-7 then %>

- men paging hiver fat i ALLE records

- jeg kan åbenbart ikke finde ud af, kun at hente de records, der er mindre end 7 dage gamle.

- Hjælp

mvh.
k-asp-er
Avatar billede weis Nybegynder
02. maj 2008 - 16:00 #1
du skal nok overveje at kun hente de records ud fra databasen du skal bruge, hvilket vil sige at du nok har et dato felt i databasen (her kaldet "dato"), så din sql sætning bliver noget med:

select * from visits where dato <= curdate() order by session_id desc"

har ikke lige testet den for ved ikke hvilken type databse du bruger (Access, mysql, ms...)
Avatar billede jansangill Nybegynder
02. maj 2008 - 18:03 #2
weis det er access

"Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & sysDataPath & "\statistic.mdb""

Og self hiver paguing fat i alle records, det er jo det din sql siger den skal.

Som weis siger, begræns dig selv i sql'en.
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
02. maj 2008 - 19:08 #3
Underligt nok, så har jeg forsøgt mig med
strSQL = "select * from visits where date_time >= date()-7 order by session_id desc
Men dengang virkede det ikke.
Det gør det nu.
Avatar billede k-asp-er Nybegynder
02. maj 2008 - 19:08 #4
du skal nok overveje at kun hente de records ud fra databasen du skal bruge, hvilket vil sige at du nok har et dato felt i databasen (her kaldet "dato"), så din sql sætning bliver noget med:

select * from visits where dato <= curdate() order by session_id desc"

har ikke lige testet den for ved ikke hvilken type databse du bruger (Access, mysql, ms...)
Send et svar
Avatar billede weis Nybegynder
02. maj 2008 - 20:27 #5
Det er noget tid siden jeg har rodet med access database, så kan ikke huske om det understøtter alle commandoer, men prøv noget ligende nedenstående!

SELECT * FROM visits WHERE dato > DATESUB(CURDATE(), INTERVAL 7 DAY);
Avatar billede weis Nybegynder
02. maj 2008 - 20:34 #6
ahh... læst forkert, hvis det virker, så er der et svar her!