Avatar billede Skynet Mester
02. maj 2008 - 13:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

foreach med to lister?

Hey, nogle som ved hvordan jeg undersøger om objekter med et ID er det samme som strings ID fra en anden liste?

Jeg har forsøgt, men ved godt at den er helt gal med n_flaske.PropertyFlaskeID == temp_flasker idet temp_flasker er en liste

private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
    //makes temporary list
    List<string> temp_flasker = new List<string>();
    foreach (object i in checkedListBox12.CheckedItems) temp_flasker.Add(i.ToString());

    //makes a reservation
    Reservering ny = new Reservering((label12.Text), (dt));

    //The reservations are added to the "Flaske" which are "true" and where the ID match the ID from the temporary list
        foreach (Flaske en_flaske in Flaskeliste)

            if ((en_flaske._flaskeledig(dt)) == true && en_flaske.PropertyFlaskeID == temp_flasker/*here are the error*/);
            {
              en_flaske.Add(ny) ;

            }
Avatar billede Skynet Mester
02. maj 2008 - 15:31 #1
jeg får denne fejl
Error    4    Operator '==' cannot be applied to operands of type 'string' and 'System.Collections.Generic.List<string>'
Avatar billede Skynet Mester
02. maj 2008 - 18:14 #2
jeg har løst det

private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
  //makes temporary list
  List<string> temp_flasker = new List<string>();
  foreach (object i in checkedListBox12.CheckedItems) temp_flasker.Add(i.ToString());

  Reservering ny = new Reservering(label12.Text, dt);

  foreach (Flaske en_flaske in Flaskeliste)
  {
    if (en_flaske._flaskeledig(dt) && temp_flasker.Contains(en_flaske.PropertyFlaskeID))
    {
      en_flaske.Add(ny) ;
    }