Avatar billede eqvaliser Nybegynder
01. maj 2008 - 14:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SQL statement i asp script.

denne her vil ikke kører odenligt..

<%
evidb = "Driver={MySQL ODBC 3.51 Driver}; Server=127.0.0.1; Database=CENSUR; Uid=CENSUR; Pwd=CENSUR"

Dim Recordset, Connection, SQL
Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connection.Open evidb

strSQL = "Insert into Logon.accounts (login,password,email,flags) values('" & request.form("username") & "','" & request.form("account") & "','" & request.form("email") & "','" & request.form("tbc") & "')"
Connection.execute(strSQL)

Connection.close
%>

nogle forslag ?
Avatar billede keysersoze Guru
01. maj 2008 - 14:40 #1
Nu er det lidt svært at gætte når du ikke fortæller hvad der går galt, men et bud kunne være forskellen på felttyper så det i stedet skulle se sådan ud;

strSQL = "Insert into Logon.accounts (login,password,email,flags) values('" & request.form("username") & "','" & request.form("account") & "','" & request.form("email") & "'," & request.form("tbc") & ")"

men ellers så fortæl hvilken fejl du får.

Og så sørg for guds skyld for at sikre dig mod SQL injection - fx med

strSQL = "Insert into Logon.accounts (login,password,email,flags) values('" & replace(request.form("username"),"'","''") & "','" & replace(request.form("account")"),"'","''") & "','" & replace(request.form("email")"),"'","''") & "'," & request.form("tbc") & ")"
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
01. maj 2008 - 14:51 #2
lol ja nogle gange kan jeg godt lave nogle lidt retarderet poste..
anyway  browseren skriver flg : Der opstod en fejl på serveren under behandling af URL-adressen. Kontakt systemadministratoren.

problemet er opstået efter jeg har flyttet siden fra en vista IIS til en XP sp2 IIS.
men tror nu problemer er der ikke er installere Mysql 3.51 drivere sammen med mysql serveren..

har lige hentet driver 3.51 og installere nu..

er ikke så bange for SQL injection pga det hele forgår på et lukket "vpn" / intranet.
men har tænkte lidt på det, hvis jeg laver "offentlige" sider hvordan jeg beskytter mod injectioner..
Avatar billede keysersoze Guru
01. maj 2008 - 14:53 #3
funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl".

kan måske gøre det. Uden en fejlbesked er det som at lede efter en nål i en høstak.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
01. maj 2008 - 15:08 #4
her kommer det sjove så..  eller sjovt er det jo nok ikke..

der er ikke flueben i, så får ingen fejl.  hehe
Avatar billede keysersoze Guru
01. maj 2008 - 15:25 #5
så må du prøve at fange den med error-objektet i asp eller kigge i loggen.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
01. maj 2008 - 15:31 #6
hay keyser, den er i vinkel nu,, men stadigvæk uden fejl koder..  :(

hverken på server eller clienter..

downloadede og installere driver 3.51 + reboot hjalp ikke
downloadede og installere driver 5.x + reboot og det virker
selv om connection string skriver odbc driver 3.51

så at lykkes,  syntes du skal have nogle points for at overhovedet svare på
dette sprm så dårligt oplagt den var..  smid et svar.  ;)
Avatar billede keysersoze Guru
02. maj 2008 - 17:35 #7
jamen, så svar da :)