Avatar billede jind Nybegynder
01. maj 2008 - 13:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

indsætte tekst i word fra Access. problem med header

Hej, jeg har et problem med at få lov til at finde et bookmark i word som er placeret i word.dot header - altså når jeg køre koden fra Access (VBA). Nogen ideer til hvordan man kan indsætte text i en word-header fra access?

vil være MEGEt glad for hjælpen...!

VH
jind
Avatar billede fdata Forsker
01. maj 2008 - 22:36 #1
Har nørklet en del med det tidligere. Endte op med at droppe egentlige bogmærker og i stedet bruge "snyde-bogmærker" i form af ren tekst, f.eks.: [Eksempel].

I nedenstående eksempel placeres teksten [MitBogmærke] på det sted, hvor du ville have sat det rigtige bogmærke.
Rutinen indeholder desuden mulighed for at blive i sidefoden eller hoppe ud. Jegved godt, du skrev Header; men det er vist en mindre tilretning  ;o)
(erstat Footer med Header)

Private Sub Test_SidefodBogmærke()
  Call SidefodBogmærke("[MitBogmærke]", "Den aktuelle tekst", True, True)
End Sub

' Finder tekst i Footer og overskriver den
Sub SidefodBogmærke(BogmærkeAlias As String, Teksten As String, GåIndIFooter As Boolean, GåUdAfFooter As Boolean)
  With WordApp
    If GåIndIFooter Then
      .ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageFooter
      .Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=1
    End If
    .Selection.Find.ClearFormatting
    With .Selection.Find
      .Text = BogmærkeAlias
      .Replacement.Text = ""
      .Forward = True
      .Wrap = wdFindContinue
      .Format = False
      .MatchCase = False
      .MatchWholeWord = False
      .MatchWildcards = False
      .MatchSoundsLike = False
      .MatchAllWordForms = False
    End With
    .Selection.Find.Execute

    .Selection.TypeText Text:=Teksten

    If GåUdAfFooter Then
      .ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument
    End If
  End With
End Sub
Avatar billede jind Nybegynder
02. maj 2008 - 09:26 #2
Fdata; Du er intet mindre end en HELT!

Jeg kunne dog ikke få det til at virke som en sub men kørte det hele i min main procedure. (Den kunne ikke hitte ud af wdSeekCurrentPageHeader i sub'en)

Tak, tak og atter tak!

VH
jind
Avatar billede fdata Forsker
13. maj 2008 - 21:55 #3
Jamen, velbekomme. Glad for at kunne hjælpe.
- Og tak for point  ;o)