Avatar billede mabruus Nybegynder
30. april 2008 - 18:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kalender med Access

Jeg er igang med et IT projekt.

På min hjemmeside vil jeg gerne have oprettet en kalender som skal køre i samarbejde med en Access database.

Jeg skal have lavet en access database, hvor jeg kan tilføje henholdsvis arrangementer og kurser. Meningen er så, at man skal kunne se denne kalender på eksempelvis forsiden og ved at klikke på de datoer som er markeret, skal man se hvilke informationer der er oprettet.

Jeg vil høre om der nogle der har eksempeler på dette eller nogle der kan hjælpe mig med, hvordan jeg kan sammenkæde en access database med en kalender?
Avatar billede mugs Novice
30. april 2008 - 19:20 #1
I Access Funktioner > Activwe X > ligger der en Calendar Control du kan bruge. Prøv at arbejde lidt med den som udgangspunkt.
Avatar billede mugs Novice
30. april 2008 - 19:22 #2
http://www.makeiteasy.dk/Home.asp

Prøv ligeledes her oppe til højre under Download ligger der et eksempel på brugen ag en kalender i Access.
Avatar billede mabruus Nybegynder
30. april 2008 - 19:29 #3
Jeg siger mange tak for svarene.

Jeg har endnu ikke kigget på det, men det er sådan at man har en kalender og der kan oprette/rediger og slette poster?

Jeg skriver tilbage når jeg har prøvet de steder du har vist mig:)
Avatar billede mugs Novice
30. april 2008 - 19:45 #4
Du er nødt til at have et felt i tabellen / formularen af typen Dato, deredfter kan du programmere dinkalender til at overføre datoen til dit eget felt. Herefter er det kun et spørgsmål om hvilke andre felter du ønsker for at beskrive aktiviteten
Avatar billede mabruus Nybegynder
30. april 2008 - 19:58 #5
Hvilken kalender mener du?

Er det muligt du kan lave en access database til mig, hvis jeg fortæller hvilke felter der skal indgå?

Og hvordan jeg så koder den sammen med min hjemmeside?
Avatar billede mabruus Nybegynder
30. april 2008 - 20:10 #6
Systemet jeg gerne vil have det til at minde om er som det her: cifbadminton.dk

Altså en kalender hvor kan man oprette nogle arrangementer/kurser og se hvilke dage der sket noget på.
Avatar billede mugs Novice
30. april 2008 - 20:21 #7
Jeg har ingen forstand på hjemmesider. Men en testdb i ren access er ikke noget problem.
Avatar billede mabruus Nybegynder
30. april 2008 - 20:52 #8
Dvs du kender ikke til, hvordan jeg får kodet access databasen sammen med kalenderen ?
Avatar billede mugs Novice
30. april 2008 - 21:30 #9
Jo - Det er ikke noget problem i ren Access. Det er internettet jeg ikke har kendskab til.
Avatar billede mabruus Nybegynder
01. maj 2008 - 10:57 #10
Det lyder godt.

På denne side: http://klasse.aabc.dk/akmabru/Loginric/resultat.asp kan du se hvilke ting access skal indeholde

Et arrangementID, Beskrivelse, Oprettet af samt dato for oprettelse.

Meningen er så, at det data der bliver skrevet i access skal smides over i en kalender, der minder om den på cifbadminton.dk

- Altså når man logger ind om admin har man mulighed for at vælge en bestemt dato i kalenderen og oprette en post med ovenstående info.
-
Avatar billede mugs Novice
01. maj 2008 - 12:50 #11
Din e-mail vil være en fordel :o)
Avatar billede mabruus Nybegynder
01. maj 2008 - 13:15 #12
Hehe :)

Min e-mail er: madsbruus@yahoo.dk
Avatar billede mugs Novice
01. maj 2008 - 13:26 #13
Sendt.