Avatar billede natsprinter Nybegynder
30. april 2008 - 17:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fokus i søgefelt ved enter

Ja jeg kan godt se, at der er skrevet en del om præcis dette emne her på Eksperten, men jeg syntes ikke jeg kan finde lige det svar som løser mit problem - derfor:

<form action="visMenu.asp" method="post" name="hent">
<input size="15" type="text" name="find" onKeyDown="if(event.keyCode==13){this.form.submit()}" />
<input type="submit" value="søg" name="soeg" />
</form>

Det er mit simple søgefelt, som fungerer fint ved tryk på søg, og henter en masse i databasen - hvis det findes.

Trykker jeg enter med blank søgefelt kommer der et recordset

Trykker jeg enter med noget i søgefeltet kommer et andet recordsæt

Klikker jeg på "søg" med musen kommer det RIGTIGE recordset.

Hvad søre gør jeg for at få ENTER til at virke på samme måde som om jeg trykker på søg med musen ????
Avatar billede roenving Novice
30. april 2008 - 17:36 #1
Ved en et-felts form er det da overflødigt at gøre andet end bare at skrive felterne (onkeydown-tingen bør være overflødig !-)

-- men jeg har ikke en jordisk chance for at gennemskue hvad der sker, hvad er det for et søgeresultat, du får med enter ?-)
Avatar billede jokkejensen Novice
30. april 2008 - 19:45 #2
ja det er lidt en underlig event at tildele..

Jeg kender kun fra asp.net miljøer hvor det kan drille lidt at have flere forms, men i classic asp er det vist naturligt at enter submitter formen.

vh Jacob.
Avatar billede natsprinter Nybegynder
30. april 2008 - 21:15 #3
Hvis man f.eks. søger i fritsøg her på eksperten, så begøver jeg ikke bruger musen og trykke på søg. Jeg kan skive teksten og trykke på enter, hvis jeg vil.

Det er det jeg er ude efter. Når jeg skriver "fokus i søgefelt" er det fordi jeg har en fornemmelse af, at scriptet ikke rigtig ved at cursoren står i inputfeltet. Jeg skal trykke på søg for at submitte formen - jeg vil gerne have mulighed for bare at kunne trykke på [RETURN]
Avatar billede w13 Novice
01. maj 2008 - 10:17 #4
Det må jo være, fordi din visMenu.asp-side tjekker, om request.form("soeg")="søg" og det er den ikke, hvis der er trykket enter.
Hvad med at bruge i stedet: request.form("find")<>""
Avatar billede natsprinter Nybegynder
01. maj 2008 - 22:54 #5
w13 smid et svar. Nogle gange er det bare det simpleste der er løsningen. Her var problemet præcis som du har beskrevet. Det vil jeg huske i al fremtid.
Avatar billede w13 Novice
02. maj 2008 - 09:48 #6
:)
Avatar billede w13 Novice
02. maj 2008 - 18:26 #7
Jeg takker for point! ;)