Avatar billede nesmoht_dk Nybegynder
30. april 2008 - 15:43 Der er 3 kommentarer

RECORD fejl i PL/SQL

Jeg har følgende:

PROCEDURE

TYPE rec_server_group IS RECORD (
    gruppe VARCHAR(50));

cursor ftch_server_group
      is select distinct SOMTHING from DATABASE_TABLE;

BEGIN

open ftch_server_group;
    fetch ftch_server_group into rec_server_group;

END

Jeg får følgende fejl:
•    Error(489,6): PL/SQL: SQL Statement ignored
•    Error(489,36): PLS-00321: udtrykket 'REC_SERVER_GROUP'er uegnet som venstre side af en tildelingssætning
•    Error(491,5): PL/SQL: Statement ignored
•    Error(509,63): PLS-00330: ugyldig anvendelse af typenavn eller undertypenavn

Håber der er en som kan hjælpe mig på rette spor, målet er at hente alt indhold fra database tabellen SOMTHING in i en record, for senere at behandle den record. Hvis nogen har en mere smart måde at gøre overstående på er deres bud meget velkommen:)
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2008 - 22:38 #1
Prøv at lave en variabel:

rec_variabel rec_server_group;
...
fetch_server_group into rec_variabel;

men jeg ved ikke om det virker. Hvorfor laver du ikke bare en almindelig variabel?

var varchar2(50);
...
fetch ftch_server_group into var;
Avatar billede steber Nybegynder
03. maj 2008 - 08:11 #2
joern h's kommentar ovenfor er rigtig nok.

Du erklærer en TYPE. Du kan ikke bruge en TYPE som variabel, men man erklærer variable af denne TYPE.
Avatar billede nesmoht_dk Nybegynder
14. maj 2008 - 16:03 #3
Hej og tak for svarene, og steber tak for din forklaring på hvorfor det ikke virker:) det er rettet...

Men jeg har stadig et problem, jeg har implementeret noget XML i min kode hvor jeg skal udskrive variablen ’rec_variable’. Her skal jeg have hver enkelt server fra server_group på hver linje i XML dokumentet, da serverne i server_group hele tiden ændre sig skal jeg bruge en dynamisk løsning.

Hvis det kræver en større forklaring, vil jeg blive meget glad for en web reference hvor jeg kan læse mere om det… Tak:)