Avatar billede agertoft Nybegynder
30. april 2008 - 11:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamiske controls

Et lidt utraditionelt spørgsmål kommer her...

Jeg har en ASP.NET webside, der oprindeligt er udviklet af en ASP programmør. Det betyder, at måden den er lavet på er meget forkert set med ASP.NET briller. Den er bygget op på den måde, at der i code-behind'en er opbygget en stor HTML-string som der bliver lagt mere og mere på. På selve ASPX siden bliver der så bare lavet en <%= HTML %>... :-(

Mit spørgsmål er så om det er muligt at bruge en kontrol og tilføje den denne HTML-string fra codebehinden? Jeg ved godt, hvordan det skulle gøres, hvis det skulle laves ordentligt ASP.NET-style, men det er ikke muligt at omskrive hele koden og begynde at lave:

Dim lblMessage as New Label()
lblMessage.Text = "Hello, World!"
Controls.Add(lblMessage)

som man normalt ville gøre i den situation. Der er simpelthen for meget kode til at det bare lige kan skrives om. Så kan det lade sig gøre at tilføje en server kontrol på denne måde alligevel?
Avatar billede agertoft Nybegynder
30. april 2008 - 11:06 #1
Jeg ved godt, at jeg kan lave en IFRAME og frame en side, hvorpå jeg har kontrollen i, men det er jeg ikke interesseret i, hvis jeg kan slippe uden om det.
Avatar billede jokkejensen Novice
30. april 2008 - 11:36 #2
Kan du ikke bruge :

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/tzta58f2.aspx

Men det hjælper ikke meget på at det hele er forkert konstrueret.
Avatar billede agertoft Nybegynder
30. april 2008 - 11:54 #3
Nej det kan jeg desværre ikke.

Til gengæld har jeg fundet ud af dette:

    public string RenderControl(Control ctrl)
    {
        StringBuilder sb = new StringBuilder();
        StringWriter tw = new StringWriter(sb);
        HtmlTextWriter hw = new HtmlTextWriter(tw);

        ctrl.RenderControl(hw);
        return sb.ToString();
    }

Så kan jeg rendere kontrollen inde i selve HTML-strengen... ikke den fedeste løsning, men trods alt federe end IFRAME metoden.