Avatar billede mukeer Nybegynder
29. april 2008 - 22:16 Der er 9 kommentarer

html sender eller hvad det hedder

Hey

Kan man lave en kode i html kode når man udfylder de der formaluer eller hvad de hedder at det man skriver inde i dem kommer over på en  anden siden ;S håber i forstår ,
Avatar billede olebole Juniormester
29. april 2008 - 22:57 #1
<ole>

Hvis jeg forstår dig ret, er det ikke noget, du kan lave med HTML og/eller JavaScript. Du skal nok have fat i noget serverside scripting - PHP, ASP el.lign.

/mvh
</bole>
Avatar billede mukeer Nybegynder
30. april 2008 - 04:48 #2
Ja Kan du lave en simpel kode til mig ,

og forklare lige lidt bedre

dy har nogle boske du skal udfyllde og så trykker du godkend så alt det du har skrevet i boske kommer på en ny side :S
Avatar billede w13 Novice
30. april 2008 - 10:30 #3
Som Olebole siger, kan det ikke laves i ren HTML.

Man skal bruge enten ASP eller PHP. Så det kommer an på, hvad din side understøtter.

Det fungerer sådan her i ASP:

SIDE1.htm:

<form method="post" action="SIDE2.asp">
  <input type="text" name="fornavn"><br>
  <input type="submit" value="Send">
</form>

SIDE2.asp:

<%
  Response.Write Request.Form("fornavn")
%>

Læg mærke til, at SIDE2's kode er lysår fra HTML-kode.
Avatar billede w13 Novice
30. april 2008 - 10:40 #4
Man kan dog ikke bruge ASP eller PHP, medmindre ens server/webhotel har det installeret.

Og som regel har serveren kun én af disse 2 sprog installeret. Så du må undersøge hos din udbyder, hvad du kan bruge.
Avatar billede roenving Novice
30. april 2008 - 13:36 #5
Hvad skal du bruge det til, for som ole og w13 skriver, lyder det sandsynligt, at du skal bruge noget serverside ...

-- det er dog muligt at sende værdier fra en formular til en anden side, hvor man så kan hente data og bruge dem til noget, men det samme kan opnås indenfor den samme side uden at submitte noget ...

-- så hvis data skal benyttes uden at blive opbevaret til senere brug, benytter du dig bare af javascript til at gøre det du vil (evt. ved at skjule formularen og vise andre elementer !-), ellers må du ind over noget server-side, udover php og asp som w13 nævner/viser er der oceaner af muligheder, f.eks. tilbyder mange webhoteller et form-mail-script, som direkte kan sende en mail til dig !o]
Avatar billede mukeer Nybegynder
01. maj 2008 - 10:44 #6
Hey skal bruge det til sådan en hvor folk an ansøge i en guild i wow hvor de skal ud fylde nogle ting omkring der man i spiller osv ;)
Avatar billede mukeer Nybegynder
01. maj 2008 - 10:52 #7
hey
w13 det er sådan jeg vil havde det :) nu kommer det nærste spørs mål skal nok give lidt mere ponits vis det er :)

det der kommer på den SIDE2 kan et gemme på en liste ? andre kan gå ind og se ? vis i forstår
Avatar billede mukeer Nybegynder
01. maj 2008 - 10:55 #8
og en til mere

den kode der virker fint men kan man gøre sådan at uden for den bosk i skriver i står der fks navn:[bosken]

så skriver du dit navn og trykker send kan det gøre sådan når det kommer over på side 2 at der stadig står Navn:ditnavn
Avatar billede w13 Novice
01. maj 2008 - 11:10 #9
Sådan her?

SIDE1.htm:

<form method="post" action="SIDE2.asp">
  Navn: <input type="text" name="navn"><br>
  <input type="submit" value="Send">
</form>

SIDE2.asp:

Navn: <%=Request.Form("navn")%>

Hvad angår at gemme på en liste, så skal du kigge på noget databaseværk, men det bliver nok lidt for kompliceret tror jeg. Du bør nok sætte dig lidt ind i ASP først.