Avatar billede exp Juniormester
29. april 2008 - 20:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Program til database-design

Hej Co-Eksperter,

findes der et program derude, hvori jeg kan "designe" min database?
Forstået på den måde, at jeg kan skabe et visuelt overblik over tabeller og relationer.

Jeg har ikke brug for et program til at skabe selve databasen - jeg søger bare et digitalt alternativ til blyant og papir c",)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. april 2008 - 21:40 #1
Der er masser af dyre loesninger. Men skal det vaere gratis saa maaske FabForce DBDesigner 4 !
Avatar billede exp Juniormester
05. maj 2008 - 08:44 #2
arne_v >>
Synes sgu det program virker ret ustabilt - nogle gange kan jeg ikke redigere i felterne, men bliver nødt til at hoppe ud af den aktuelle dialogboks, og åbne den igen, før det virker...
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 14:26 #3
Ikke så godt. Men så er der jo de dyre.
Avatar billede exp Juniormester
27. maj 2008 - 02:05 #4
Det kunne ikke bruges, men læg et svar, så får du point for forsøget :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2008 - 02:24 #5
Der var en som stillede et lignende spørgsmål i dk.edb.databaser idag on en som
henviste til:
  http://www.minq.se/products/dbvis/features/features.jsp?page=matrix

Måske skule du også checkde den ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2008 - 02:25 #6
Og et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. maj 2008 - 02:25 #7
Hvis du kan få firmaet til at betale, så er ERWin godt. Men 30000 for en licens er lidt pebret.
Avatar billede exp Juniormester
11. juni 2009 - 14:48 #8
arne_v:
Da det var til privat/hobby-brug, var 30.000 spir ikke en mulighed ;-)

Til nyankomne:
Jeg fandt aldrig det jeg søgte - desværre.