Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
29. april 2008 - 16:02 Der er 3 kommentarer

Left funktionen og HTML tags

Hej allesammen!

Jeg sidder i øjeblikket med et projekt, hvor jeg skal lave en nyhedsside. Forsiden laver et udtræk med de nyeste nyheder, og her viser jeg så kun de første 400 tegn af hele teksten, og laver et link ind til nyheden. Ganske som man ville gøre i så mange andre tilfælde.

Problemet opstår hvis teksten bryder midt i et HTMl tag, hvis den fx. bryder teksten uden at et <b> tag bliver afsluttet, vil den gøre resten af teksten på hele siden fed.

Så mit spørgsmål er nu, om der er nogen der kender til en smart funktion der kan undgå dette?
Det hjælper naturligvis ikke noget bare at erstatte samtlige HTML tags, så det skal være noget med at man fortæller den at den skal cutte teksten efter et afsluttet tag, kunne jeg forestille mig?

Håber der er nogen som har en løsning :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. april 2008 - 04:14 #1
Et hurtigt hack:

        public static string GoodCut(string s, int maxlen)
        {
            int res = 0;
            bool intag = false;
            while(res < s.Length && res < maxlen)
            {
                switch(s[res])
                {
                    case '<':
                        intag = true;
                        break;
                    case '>':
                        intag = false;
                        break;
                    default:
                        break;
                }
                res++;
            }
            if(intag)
            {
                while(res >= 0 && s[res] != '<') res--;
            }
              return s.Substring(0, res);
        }
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 01:43 #2
OK ?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2008 - 02:53 #3
?