Avatar billede 49jensen Nybegynder
28. april 2008 - 15:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i "Løbende sum"

Jeg får fejl når jeg opretter et felt i form som har en løbende sum i en Qry som postkilde.Qry virker ok.
Jeg har f.eks. tre poster i Qry som er henholdsvis 1-2-3(1+1+1 i det felt der bliver summet på.
Når jeg åbner form viser post 1 korrekt også post 2 og 3 og når jeg vælger ny post  "0" alt korrekt, men går jeg så tilbage til post 2 på postvælger, summes post 2 engang til.
Vælger jeg at oprette endnu et felt i samme form som også har en løbende sum i Qry som postkilde summes det med i det første felt, så noget er tydeligvis forkert, men hvad????

Funktionen er indsat i et modul.

Public Function LøbendeSum(Værdi As Single, Optional Reset As Boolean) As Single
    Static tmpVærdi As Single
    If Reset Then tmpVærdi = 0
    tmpVærdi = Værdi + tmpVærdi
    LøbendeSum = tmpVærdi

Indsat i Qry
LøbendeSum([kl];IIf([id]=DFirst("[id]";"Tabel1");Sand;Falsk))
Avatar billede terry Ekspert
03. maj 2008 - 20:21 #1
any chance of seeing the dB?

expertenATsanthell.dk

AT = @
Avatar billede 49jensen Nybegynder
04. maj 2008 - 10:52 #2
Yes, I just have to adjust a few things on it, then I will send it to you ---
Avatar billede terry Ekspert
04. maj 2008 - 16:03 #3
sorry just noticed my email isnt right :o(

ekspertenATsanthell.dk

AT = @
Avatar billede 49jensen Nybegynder
08. maj 2008 - 15:37 #4
Thank you Terry, could you put down your answer so can give points
Avatar billede terry Ekspert
08. maj 2008 - 17:50 #5
selv tak