Avatar billede coladrenge Nybegynder
28. april 2008 - 11:27 Der er 2 kommentarer

Vælge alle poster fra en tabel i steps

Hej
Er der mulighed for at traversere en tabel igennem og vælge poster efterhånden som man kommer frem. Det som jeg tænker på er at det muligt at have en tabel med 100.000 records også løbe den igennem hvor man vælger 1000 records afgangen.
Avatar billede hrc Mester
28. april 2008 - 11:39 #1
Med en stored procedure/function kan du vel gøre det. Lav datasættet på serveren, gennemløb vha. en cursor og pil' de records ud du har brug for. Smæk dem i en temp-tabel eller noget lignende.

Bare en uprøvet idé.
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
28. april 2008 - 21:26 #2
Nu fortæller du jo ikke ret meget om hvordan din tabel ser ud, og om du kører på sql 2000 eller 2005.

HVIS du kører sql 2005, kan du nok med fordel benytte dig af en CTE (Common Table Expression), da det vil være væsentlig hurtigere end en cursor. Det kommer dog lidt an på hvad dit formål er.

Men en CTE på en sql 2005 ville ca. kunne se sådan ud:

WITH myCTE
AS
(
SELECT
  ROW_NUMBER() OVER (ORDER BY dinIdKolonne) AS RowNumber,
  *
FROM dinTabel
)

SELECT * FROM myCTE
WHERE RowNumber BETWEEN 0 AND 999
-- WHERE RowNumber BETWEEN 1000 AND 1999... osv