Avatar billede simonbk Nybegynder
28. april 2008 - 10:04 Der er 4 kommentarer

Tables padding, margin, borders mm

Hej

Jeg sidder med en klassisk drilleopgave - styling af tables! Jeg ønsker at fjerne alle: margin, paddings, borders etc. således at indholdes flugter med resten af indholdet på siden og ikke skydes et par pixel ind. Findes der er sæt af standard formateringer som "nulstiller" tabellerne således at man kan arbejde med dem som man gør med divs etc.?

På forhånd tak.
Avatar billede w13 Novice
28. april 2008 - 10:06 #1
Divs har jo også margin/padding som standard.

Men du kan begynde med at fjerne cellpadding og cellspacing med:

border-collapse:collapse;

i CSS'en.

Og så kan du jo bare sætte:

margin:0;
padding:0;
Avatar billede nyp Nybegynder
28. april 2008 - 15:45 #2
Yahoo developer har lavet noget, ved ikke det kan kaldes standard og det er på alle elementer: http://developer.yahoo.com/yui/reset/
Avatar billede simonbk Nybegynder
28. april 2008 - 18:31 #3
hej
Super. Det ser ud til det lige var sådan noget jeg kiggede efter. Jeg havde ellers med glæde vendet mig af med tabeller, men de er nu smarte til at vise tabuleret data.

TAK
Avatar billede w13 Novice
28. april 2008 - 18:58 #4
Brugte du nyp's svar?