Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. april 2008 - 07:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Læse brugere i AD

Hvordan kan man læse alle brugernavne fra AD?
Avatar billede venturer Nybegynder
28. april 2008 - 09:37 #1
Hvis du kører Windows Server 2003, kan du bruge et simpelt lille kommandolinie værktøj.

Bare åbn en kommandoprompt og skriv:

dsquery user | dsget user -samid -upn

hvis du vilføjer    "  > c:\brugerlsite.txt  " efter ovenstående, så får du listen i en txt-fil.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. april 2008 - 09:47 #2
Ja den er kendt, men da jeg spurgte i Access kategorien var det ikke lige den jeg havde forventet :-)

Jeg har brug for at gøre det via VBA.
Avatar billede venturer Nybegynder
28. april 2008 - 10:52 #3
Right. My bad. Så bare at det drejede sig om AD :)
Men ja... du skulle nok lige angive at det var via VBA, da jeg er ret sikker på der er flere mådet at gøre det i forbindelse med Access.
Det ligger noget uden for mit område, men jeg ved dog at det er samID og upn attributterne du skal have fat i for at se brugernavnet. Det kan dog være de har andre aliaser som også kan bruges.
Avatar billede terry Ekspert
04. maj 2008 - 19:00 #4
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
09. maj 2008 - 07:16 #5
Beenfidling around with the code you linked to Terry. When running it as a VBS outside Access there is no problems, but when running from inside Access I only get the users from the local computer. But i might be able to get it running sometime.
Avatar billede terry Ekspert
09. maj 2008 - 09:10 #6
Thanks hugo
As mentioned I havent tried it myself. I think the idea is to rubn the scrips outside of access but I would have thought you could do it in VBA also. If not you could maybe runt the scrips from a Shell