Avatar billede flashit Nybegynder
27. april 2008 - 19:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opret Excel fil i Memory og få data via DataSet

Hej e.

Jeg har følgende problem. Jeg har brug for at gemme mit DataSet som Excel, men ikke som en fil, men i en MemoryStream.

Jeg skal kunne følgende.

Tage min data fra et DataSet og oprette en Excel fil i Menory. Hvis der er muligt skal filen IKKE gemmes lokalt.
Denne fil skal jeg så gemme i en Memory stream, så jeg kan smide den ind i SharePoint.

De Eks. jeg kan har fundet på nettet benytter tit den metode at man streamer til Excel, men den dur ikke her.

Er her en som kan hjælp mig på vej?
Avatar billede flashit Nybegynder
27. april 2008 - 19:46 #1
Jeg har fundet en masse eksmepler som  dette, men det giver mig vel ikke en Excel fil, men får bar Excel til at vise resultatet... eller?

using System;
using System.Data;
using System.IO;
using System.Web;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;

namespace Whatever
{
///
/// This class provides a method to write a dataset to the HttpResponse as
/// an excel file.
///
public class ExcelExport
{
  public static void ExportDataSetToExcel(DataSet ds, string filename)
  {
  HttpResponse response = HttpContext.Current.Response;

  // first let's clean up the response.object
  response.Clear();
  response.Charset = "";

  // set the response mime type for excel
  response.ContentType = "application/vnd.ms-excel";
  response.AddHeader("Content-Disposition", "attachment;filename=\"" + filename + "\"");

  // create a string writer
  using (StringWriter sw = new StringWriter())
  {
    using (HtmlTextWriter htw = new HtmlTextWriter(sw))
    {
    // instantiate a datagrid
    DataGrid dg = new DataGrid();
    dg.DataSource = ds.Tables[0];
    dg.DataBind();
    dg.RenderControl(htw);
    response.Write(sw.ToString());
    response.End();
    }
Avatar billede flashit Nybegynder
28. april 2008 - 20:41 #2
lukker.