Avatar billede Skynet Mester
27. april 2008 - 16:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk List?

Hej

Er det muligt at lave en dynamisk liste?

int i

ex. List<string> sub_Optaget_Flaskeliste(i) = new List<string>();
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2008 - 16:12 #1
Nej.

Brug en af:

List<string>[]
Dictionary<int,List<string>>
List<List<string>>
Avatar billede Skynet Mester
27. april 2008 - 16:28 #2
ok, tak.. Dictionary kender jeg, men hvordan virker List<string>[]? jeg tænker på []?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. april 2008 - 16:48 #3
det er bare et array af List<>
Avatar billede Skynet Mester
27. april 2008 - 17:00 #4
ok, ved du hvordan jeg udskriver min dictionary til min checkedlistbox? har prøvet her
  checkedListBox5.Items.AddRange(subliste_ledigeflasker_DN.ToArray(dt)); //dt er dato

Dictionary<DateTime, List<string>> subliste_ledigeflasker_DN = new Dictionary<DateTime, List<string>>();
            foreach (Flaske en_flaske in Flaskeliste)

                if ((en_flaske._flaskeledig(dt)) == true)
                {
                    subliste_ledigeflasker_DN.Add(dt, en_flaske.PropertyFlaskeID);

                }

            checkedListBox5.Items.AddRange(subliste_ledigeflasker_DN.ToArray(dt));
Avatar billede Skynet Mester
27. april 2008 - 17:01 #5
har fundet en fejl, jeg tilføjer en_flaske.PropertyFlaskeID som en liste..
Avatar billede Skynet Mester
27. april 2008 - 17:04 #6
den skal se sådan ud
Dictionary<DateTime, List<string>> subliste_ledigeflasker_DN = new Dictionary<DateTime, List<string>>();
            foreach (Flaske en_flaske in Flaskeliste)

                if ((en_flaske._flaskeledig(dt)) == true)
                {
                    sub_Ledige_Flaskeliste.Add(en_flaske.PropertyFlaskeID);
                    subliste_ledigeflasker_DN.Add(dt, sub_Ledige_Flaskeliste);

                }

men så har jeg stadigvæk problemet med at listen som er i dictonaryen vokser med de samme, hvis brugeren går tilbage i ListBoxen og vælger at køre koden for den samme dato
Avatar billede Skynet Mester
27. april 2008 - 17:07 #7
måske jeg efter  subliste_ledigeflasker_DN.Add(dt, sub_Ledige_Flaskeliste);
skal sætte en kode ind som tømmer min liste (sub_Ledige_Flaskeliste) for elementer
Avatar billede Skynet Mester
27. april 2008 - 17:08 #8
{
                    sub_Ledige_Flaskeliste.Add(en_flaske.PropertyFlaskeID);
                    subliste_ledigeflasker_DN.Add(dt, sub_Ledige_Flaskeliste);
                    sub_Ledige_Flaskeliste.RemoveAll();
                }
Avatar billede Skynet Mester
27. april 2008 - 17:24 #9
RemoveAll skulle være sub_Ledige_Flaskeliste.Clear(); //:)
Avatar billede Skynet Mester
22. december 2010 - 18:11 #10
.