Avatar billede m-rachlitz Nybegynder
26. april 2008 - 17:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mysql: hent data fra søg funktion

Selve scriptet virker som det skal, det jeg mangler er at når jeg laver en søgning, så skal jeg også kunne trække ud fra hvilken database den hentede svaret. Altså om det var fra blog_afleveringer eller blog_notater. Denne information skal jeg bruge på linje 14 hvor jeg gerne vil have ?page=blog_afleveringer/blog_notater&id=<?php echo $searchb["id"] ?> så jeg kan bruge GET_ til at hente dataene senere, til at klikke ind på det søgnings svar man har fundet også derved se indholdet f.eks. hele notatet/afleveringen.

Code:
<?
    $searchq = $_GET['searchq'];
    $search_sql = mysql_query("SELECT *,aflevering AS overskrift FROM blog_afleveringer WHERE indhold LIKE '%". $searchq ."%' UNION ALL SELECT *,notat AS overskrift FROM blog_notater WHERE indhold LIKE '%". $searchq ."%'");
    $link_sql = mysql_query("SELECT *,aflevering AS search FROM blog_afleveringer WHERE indhold LIKE '%". $searchq ."%' UNION ALL SELECT *,notat AS search FROM blog_notater WHERE indhold LIKE '%". $searchq ."%'");
    $total = mysql_num_rows($search_sql);
?>
    <div id="search_result">
        Din søgning gav <? echo "$total"; ?> resultat<? if ($total > 1) { echo"er"; } if ($total == 0) { echo"er"; } ?>.
    </div>
<?
    while ($searcha = mysql_fetch_array($search_sql)) {
        while ($searchb = mysql_fetch_array($link_sql)) {
?>
<a href="?page=<?php echo $searchb["id"] ?>">
<?echo $searcha["overskrift"]."<br>";
    }}
?>
</a>

MVH. Michael
Avatar billede nielle Nybegynder
26. april 2008 - 17:26 #1
> Selve scriptet virker som det skal, det jeg mangler er at når jeg laver en søgning, så skal jeg også kunne trække ud fra hvilken database den hentede svaret.

Nu kommer det jo fra samme database, så jeg gætter på at du gerne vil vide hvilken tabel det er fundet i:

    $search_sql = mysql_query("
SELECT *, aflevering AS overskrift, 'blog_afleveringer' AS tabelNavn FROM blog_afleveringer WHERE indhold LIKE '%". $searchq ."%'
UNION ALL
SELECT *, notat AS overskrift, 'blog_notater' AS tabelNavn FROM blog_notater WHERE indhold LIKE '%". $searchq ."%'");

    $link_sql = mysql_query(
"SELECT *, aflevering AS search , 'blog_afleveringer' AS tabelNavn FROM blog_afleveringer WHERE indhold LIKE '%". $searchq ."%'
UNION ALL
SELECT *, notat AS search, 'blog_notater' AS tabelNavn FROM blog_notater WHERE indhold LIKE '%". $searchq ."%'");
Avatar billede m-rachlitz Nybegynder
26. april 2008 - 17:34 #2
ja præcis. det er perfekt Nielle. :-)
rigtig mange tak for den hurtige respons.. smid svar :)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. april 2008 - 19:14 #3
Svar :^)