Avatar billede wever Nybegynder
26. april 2008 - 15:24 Der er 9 kommentarer

Steam tager mit internet eksklusivt (Counter Strike)

Hej

Har et ”lille” problem.

Problemet opstår efter jeg logger på STEAM (www.steampowered.com (fra Valve)), finder en server til at spille Counter strike, Day of Defeat eller et andet spil via STEAM. Jeg starter spillet og begynder at spille.

Det giver –oftest- ikke anledning til problemer. Problemet opstår efterfølgende når jeg lukker spillet ned. Så virker mit internet ikke rigtigt. Firefox kan simpelt hen ikke komme på nettet... Jeg kan heller ikke connecte til en ny CS server. Efter at have ventet et stykke tid, typisk nogle minutter kan jeg igen bruge internettet.

Hvad skyldes problemet og hvordan fikser jeg det??
Avatar billede wever Nybegynder
04. maj 2008 - 19:08 #1
Har jeg oprettet spørgmålet det forkerte sted, eller er der ingen der ved hvad der kan være galt??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. maj 2008 - 19:14 #2
Nej, det er såmænd meget rigtig placeret :)

Er du sikker på, at Steam ikke kører i baggrunden, når du afslutter dit spil?
Avatar billede wever Nybegynder
04. maj 2008 - 19:29 #3
Altså det kører i baggrunden når man bare afslutter spillet, men det burde jo ikke "lukke" internet forbindelsen ned for alle andre programmer (inkl. STEAM selv.)!!

Plejer at lukke steam og logge på igen og så efter et par min. så virker det... Men synes ikke helt at det er optimalt!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. maj 2008 - 19:34 #4
Hmm kunne tyde på, at du har visse programmer, der kører i baggrunden.

For at udelukke dette, synes jeg du skal læse denne artikel:

http://www.eksperten.dk/artikler/1123

og så oprette et spørgsmål i viruskategorien.

Læg selv et svar her og afslut dette spørgsmål.

Skulle "antivirusfolket" ikke kunne knække nøden, så opretter du blot påny. Så er der også større chance for, at der kommer nye bud på problemet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. maj 2008 - 19:41 #5
Du kan også lige gennemgå denne liste, for at se om du skulle have programmer, der genere Steam:

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9828-SFLZ-9289
Avatar billede wever Nybegynder
04. maj 2008 - 23:18 #6
Nu har jeg ikke lige præcis de programmer de referer til, men skulle mene jeg er ok beskyttet med firewall, spybot, TeaTimer, plus Antivirus...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. maj 2008 - 06:21 #7
Ved fejlsøgning, er man jo nødt til at tage en ting ad gangen, men det må du jo selvfølgelig selv om :)
Avatar billede wever Nybegynder
05. maj 2008 - 12:42 #8
Har kigget på deres support og der nævner de generelt antivirus programmer som noget man bør slå fra mens man bruger steam... Det synes jeg godt nok lyder lidt mærkeligt, men hvilke risici er der forbundet med det?? (Hvis jeg husker at slå det til efter brug).
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. maj 2008 - 15:00 #9
Ingen.