Avatar billede lela Nybegynder
26. april 2008 - 00:33 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Installation af Win XP

Hej med jer.
Jeg har et lille problem, som jeg ikke forstår.

Jeg har sat nyt bundkort (Gigabyte GA-P35-DS3) og cpu (core II duo E8400)og 4 Gb. ram, i maskinen. når jeg vil installere Xp, og har valgt/oprettet hvilken pation den skal installeres på, og den skal til at formatere, så kommer denne meddelse: "installationsprogrammet kan ikke formatere partionen. disken er muligvis beskadiget". Jeg har prøvet med to forskellige harddiske, men med samme resultat. Vista kan den godt installere.
Har en af jer løsningen på dette?
Tak.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. april 2008 - 07:48 #1
Prøv at gå i BIOS og se om der er noget der AHCI under menuen "Advanced" hvis der er så prøv at disable den.
Avatar billede lela Nybegynder
26. april 2008 - 08:33 #2
Det er der, og den er disablet. Men jeg har mistanke om at det er noget andet i bios der skal indstilles, jeg ved bare ikke hvad.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. april 2008 - 14:12 #3
Du mangler muligvis en driver til dit bundkort eller til din HD. som tillader at du installere XP.
Avatar billede lela Nybegynder
26. april 2008 - 17:12 #4
Ja, jeg fandt ud af at der skulle en tredieparts driver til under installationen.
Men tak for hjælpen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. april 2008 - 23:56 #5
Hej "lela" :o)
Kan se du selv har lagt et svar her... men sagen er jo at den tredieparts driver "DU fandt ud af skulle til", rent faktisk er den som "silbidor" omtaler - 26/04-2008 14:12:45
Derfor bør du bede vedkommende om at lægge et svar og så acceptere det.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. april 2008 - 06:43 #6
ok:
Avatar billede lela Nybegynder
27. april 2008 - 09:46 #7
Tak for hjælpen. jeg vidste ikke lige hvordan dette pointsystem funker. Men bare send svar, og jeg acccepterer.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. april 2008 - 14:02 #8
Du markere dit eget svar og afviser det, derefter markere du mit svar og trykker på accepter så har du givet point og lukket spørgsmålet.
du kan også læse her. http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juni 2008 - 07:38 #9
Hvad med at få accepteret mit svar så spørgsmålet kan lukkes?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 07:49 #10
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:28 #11
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.