Avatar billede jokeren25 Nybegynder
25. april 2008 - 22:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Image resize

Hej experter,

jeg har følgende script til at resize billeder. Jeg køre scriptet problemfrit på hos one.com men da jeg flytter præcis det samme script over på et andet domæne også med one.com webhotel virker scriptet ikke.

Er der nogen der ved om det om det kan være noget med GD lib version eller nogen der har forslag til hvordan jeg kan løse dette problem?

Har spurgt one.com og de siger der er installeret GD lib på det nye domæne.

På forhånd tak.

function resize( $filename, $newfilename, $maxw, $maxh )
{
    $result = false;
    $srcim = imagecreatefromjpeg( $filename );
    $ow = imagesx( $srcim );
    $oh = imagesy( $srcim );
    $wscale = $maxw / $ow;
    $hscale = $maxh / $oh;
    $scale = ( $hscale < $wscale ? $hscale : $wscale );
    $nw = round( $ow * $scale, 0 );
    $nh = round( $oh * $scale, 0 );
    $dstim = imagecreatetruecolor( $nw, $nh );
    imagecopyresampled( $dstim, $srcim, 0, 0, 0, 0, $nw, $nh, $ow, $oh );
    $result = imagejpeg( $dstim, $newfilename, 85 );
    imagedestroy( $dstim );
    imagedestroy( $srcim );
    return $result;
}

Jeg får følgende fejl:

Warning: imagecreatetruecolor() [function.imagecreatetruecolor]: Invalid image dimensions in
on line 34

Warning: imagecopyresampled(): supplied argument is not a valid Image resource in
on line 35

Warning: imagejpeg(): supplied argument is not a valid Image resource in
on line 36

Warning: imagedestroy(): supplied argument is not a valid Image resource in  on line 37
Avatar billede olebole Juniormester
26. april 2008 - 13:43 #1
<ole>

Hvad indeholder $w og $h, når du bruger dem i imagecreatetruecolor? Prøv at skrive værdierne ud

/mvh
</bole>
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. april 2008 - 16:34 #2
Jeg tror olebole mener:
$nw og $nh
Inden linjen:

$dstim = imagecreatetruecolor( $nw, $nh );
Lav da:

echo '<h1>DEBUG</h1>';
echo 'Width: ' . $nw . '<br />';
echo 'Height: ' . $nh . '<br />';
exit();

Så skulle du se hvad de indeholder.
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. april 2008 - 16:35 #3
En anden ting, hvor stort er det billede du arbejder på ?
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
26. april 2008 - 23:06 #4
Jeg fandt fejlen, det var en værdi som skulle sætte height værdi som ikke blev kaldt rigtigt. Det havde ikke noget med billede størrelsen at gøre.

Mange tak for hjælpen med debug. Svar og der er points.
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. april 2008 - 09:24 #5
Er det så ikke bare at beholde point selv ?
Eller vil olebole have dem ?
Avatar billede jokeren25 Nybegynder
12. november 2009 - 21:48 #6
Lukker