Avatar billede klgn Nybegynder
25. april 2008 - 13:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan man cleare en JFrame

Hej

Jeg sidder og roder med lidt java grafik.

Jeg vil lave et program, der opretter et random antal rektangler ved opstart og tegner disse i en JFRame. Det har jeg løst.
Men under tegningen med rektanglerne vil jeg have en slider, hvor jeg kan justere antallet af rektangler, der bliver vist (de bliver ligeledes placeret random iøvrigt).

Problemet er imidlertid, at når jeg rykker på slideren, så tiulføjes det antal, som slideren står på til antallet af allerede oprettede rektangler, så jeg får pludselig en meget fyldt frame:(

Er der derfor en måde, hvor jeg kan tømme indholdet af rektangler i en JFrame.

Min klassesstruktur er således:

Rectangle component, klasse der opretter og tegner et rektangel.
RectangleViewerFrame, der genererer det antal rektangler, der skal køres og opretter dem via et for loop.
Til sidst en viewer frame, hvor min void main method er, og som viser skidtet.

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2008 - 00:56 #1
Ligesom der er en add metode til at tilføje komponenter, så er der en remove metode
til at fjerne komponenter med.
Avatar billede klgn Nybegynder
28. april 2008 - 09:32 #2
Ja, det er jeg klar over, men tak anyways.

Jeg fik løst problemet ved at gemme mine rektangler, som er en udvidelse af JComponent i en Arrayliste og så tilføje og fjerne fra dem, når jeg rykker på slideren.

Jeg tager selv points..