Avatar billede dulius Nybegynder
25. april 2008 - 10:15 Der er 1 løsning

Rewrite-regel fungerer ikke efter serverskift

Hej,

Jeg har en regel i .htaccess der lyder:

RewriteRule ^risogros/([0-9]+)/?$ risogros.php?id=$1

Så hvis man går ind på http://xxx.dk/risogros/281/ - så skal den altså rewrite til risogros.php?id=281. Dette har virket helt efter hensigten i lang tid, men efter vi i går skiftede server, er det stoppet med at fungere.

I stedet for at rewrite til risogros.php?id=281 rewriter den tilsyneladende nu til risogros.php?id= - den får altså ikke sendt variablen med. Jeg går ud fra, det er dette den gør, for hvis jeg prøver at checke $_GET['id'] i risogros.php, så viser det sig i hvert fald at være en tom variabel.

Der er andre lignende tilfælde hvor der er præcis det samme problem, men jeg har en anden rewrite-regel, der virker. Det drejer sig om følgende:

RewriteRule ^branche/([A-zæøåÆØÅ\-0-9\+]+)/?$ vis-branche.php?branche=$1

Her virker det altså efter hensigten - eneste forskel er, at den her fanger noget tekst som den sender videre, og ikke et tal.

Så for at opsummere, så fungerer det helt fint når det er tekst den fanger og sender videre (jeg har to af disse tilfælde, og begge virker), men når det er tal den skal fange og sende videre, så virker det altså IKKE længere (jeg har 3 tilfælde af dette, og samtlige tilfælde fejler..)

Jeg aner ikke mine levende råd, så håber nogen kan byde på en løsning!

På forhånd tak.

Mvh. Julius
Avatar billede dulius Nybegynder
01. juni 2008 - 13:17 #1
...problemet er stadig ikke løst, men der er vist ikke nogen der kan hjælpe :) så lukker.