Avatar billede dude-500 Nybegynder
25. april 2008 - 10:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Memtest hjælp! Den starter ikk

Hej.

Jeg har besluttet mig for at få scannet mine ram for fejl, og downloadede så memtest86.iso... Jeg gjorde det på en anden computer end den jeg vil teste.
Jeg trykkede så f1 da jeg startede op og gik til boot sektionen. Der disablede jeg floppy og hardisk, så den stater op med CD.

Men når jeg starter op, siger den bare:
"Reeboot and set a prober boot device or
inset a boot in selected boot and press a key."

Håber i kan hjælpe mig med at få memtes til at køre!
Avatar billede haverslev Novice
25. april 2008 - 11:50 #1
Tyder på at den ikke booter på cd`en - er den brændt korrekt ?

Du får lige min egen beskrivelse af MEMTEST og hvordan det gøres:
Du kan hente den enten til CD eller diskette:

Til CD:
http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.iso.zip

Til diskette:
http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.floppy.zip

Sådan bruger du MemTest:

Hvis du kan bruge diskette:
For at køre MemTest skal du pakke den downloadede fil ud på HD’en. Derefter dobbeltkikker du på filen: install.bat.
Nu bliver der så oprettet en diskette, som du skal boote maskinen op på og så starter programmet MemTest automatisk.

Hvis du ikke har diskette drev, men kun et CD-drev:
Pak den downloadede fil ud på HD’en.
Åbn dit brænderprogram og vælg "Brænd image" og henvis til den *.iso-fil, du lige har hentet/gemt.
Brænd CD’en og lad pc`en boote op på CD’en.
Når MemTest er startet, så lad den køre, til den har kørt min. 2-3 fejlfrie gennemløb, så skulle dine RAM være ok.
Hvis der er fejl, så er dine RAM ikk ok og du skal have fat i nogle nye.
Du kan se antallet af gennemløb, dér hvor der står: "Pass".
Testen stopper først når du trykker på "Esc"
Avatar billede dude-500 Nybegynder
27. april 2008 - 13:44 #2
ok tak. Jeg prøver...
Avatar billede dude-500 Nybegynder
01. maj 2008 - 13:30 #3
Tak for hjælpen! Lig et svar så for du pointene!
Avatar billede haverslev Novice
02. maj 2008 - 16:02 #4
Svar :-)