Avatar billede -kenner- Nybegynder
24. april 2008 - 18:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

update i mysql?

Hej eksperter,

Jeg har brugt denne kode 1000 gange, men nu vil den bare ikke virke, hvad er det lige der er gået galt?

fejl: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Tekst='test', Tid=1209052993, Skribent=1 where ID=3' at line 1

Source: mysql_query("update tekster set Overskrift='".$_POST['Overskrift']."' Tekst='".$_POST['Tekst']."', Tid='".time()."', Skribent='".$_SESSION['ID']."' where ID=".$_GET['ID']."") or die(mysql_error());
Avatar billede straszek Praktikant
24. april 2008 - 18:11 #1
mangler der ikke et komma efter Overskrift='".$_POST['Overskrift']."'  ??
Avatar billede chrisson Nybegynder
24. april 2008 - 18:12 #2
Jo, det har du ret i straszek.

mysql_query("update tekster set Overskrift='".$_POST['Overskrift']."', Tekst='".$_POST['Tekst']."', Tid='".time()."', Skribent='".$_SESSION['ID']."' where ID=".$_GET['ID']."") or die(mysql_error());

Sådan skal den se ud.
Avatar billede -kenner- Nybegynder
24. april 2008 - 18:19 #3
mig der lige missede et komma der, send et svar folkens :)
Avatar billede straszek Praktikant
24. april 2008 - 18:44 #4
kommer her
Avatar billede -kenner- Nybegynder
05. maj 2008 - 22:56 #5
hvad går der så galt i den her?

mysql_query("insert into events (Titel, Sted, Beskrivelse, Tid, Type, Skribent) values ('".$_POST['Titel']."', '".$_POST['Sted']."', '".$_POST['Beskrivelse']."', '$tid', '".$_POST['Type']."', '".$_SESSION['ID']."')");

har dobbelt tjekket mine kommaer..
Avatar billede chrisson Nybegynder
11. maj 2008 - 14:32 #6
Hey,

Prøv:

mysql_query("INSERT INTO events SET Titel='$_POST[Titel]', Sted='$_POST[Sted]', Beskrivelse='$_POST[Beskrivelse]', Tid='$tid', Type='$_POST[Type]', Skribent='$_SESSION[ID]'");
Avatar billede chrisson Nybegynder
11. maj 2008 - 14:33 #7
Synes selv, at denne måde at sætte INSERT INTO op på, er mere overskueligt. Men det er vel bare en vane sag.
Avatar billede chrisson Nybegynder
11. maj 2008 - 14:34 #8
I en mysql_query(), behøves du de fleste tilfælde aldrig at skulle lave:
".$_POST['BAR'].", da php selv kan finde ud af at hente dem ind, ved bare $_POST[BAR]