Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
24. april 2008 - 14:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

får fejl når jeg tager bruger fra session, og indsætter i sql DB

<form action="default.asp?topmenu=bruger_indlaeg_indsaet" method="post"><!-- sender til Case "bruger_indlaeg_indsaet" -->
      <input type="text" name="brugernavn" value="<%=Session("bruger")%>" />

        <%
        Set oFCKeditor = New FCKeditor
        oFCKeditor.BasePath = "/fckeditor/"
        oFCKeditor.Create "FCKeditor"
        %>

    <br />
    <input type="submit" value="Submit" />
    </form>

                    </div>
                </span>

            </div>
            <p class="meta"></p>
    </div>

    <%
    Case "bruger_indlaeg_indsaet"

    varbrodtekst = Request.Form("FCKeditor")
    varnavn = Request.Form("brugernavn")
    sql = "INSERT INTO indlaeg (ind_brodtekst, ind_bruger) VALUES ("&" '"&varbrodtekst&"'"&varnavn&"')"
    Conn.Execute(sql)

  varid = request.QueryString("id")
  response.Redirect("default.asp?topmenu=bruger_indlaeg&id="&varid)

jeg får den her fejl i firefox:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'brian briansen')' at line 1
/cityscapeasp/bruger/include/case.asp, line 245

linie 245 er der hvor databasen forbinder.

i formularen, tager jeg session bruger, og giver den "brugernavn",  ned i casen: bruger_indlaeg_indsaet, bruger jeg Request.Form("brugernavn") til at få navn fra session, og sæt den ind i databasen, kan det være det der er problemet, eller er det noget andet ???????????
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 14:42 #1
Ja, din SQL skal da vist være:

sql = "INSERT INTO indlaeg (ind_brodtekst, ind_bruger) VALUES ('"&varbrodtekst&"', '"&varnavn&"')"
Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
24. april 2008 - 14:58 #2
jaaa det fungere, hvordan giver giver jeg point  ????
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 15:04 #3
Så opretter jeg et svar. :)
Det kan du acceptere nederst på siden.
Avatar billede kjaergaardanders Nybegynder
24. april 2008 - 17:35 #4
ok
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 17:55 #5
Husk at acceptere det nederst på denne side ved at markere mit navn i boksen og trykke "Accepter". ;)