Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 11:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Langsom side - Database kald problem?

Hej.
Det er meget underligt, men min side er meget langsom til at loade i perioder. Det kan tage ca. 30 sek. før siden viser sig.
Andre tidspunkter kører det fint. Det er ikke hos min host for de andre ASP sider virker fint og kommer hurtigt frem.
Kan det være måden jeg laver mine database kald på?

Jeg har følgende, nogle der kan lavet det på en anden metode
som man kalder databasen på?

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM seneste WHERE visnyhed < 3 ORDER BY tid DESC, id DESC"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("/db/database.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then

    rs.PageSize = 12
    rs.AbsolutePage = intPage
    intRecCount = rs.PageSize
    intPageCount = rs.PageCount
%>

Mvh.
Henrik Nielsen
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 11:51 #1
Det ser vist meget normalt ud.

Hvor mange poster hentes der fra databasen?

Kan vi se mere kode?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 12:05 #2
Er lige ved at finde noget kode for en hel side.

Forsiden hedder www.hyggestedet.dk - som du kan se hænger den bare.
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 12:10 #3
Det virker nu mest af alt som en uendelig løkke. Hos mig bliver siden aldrig loadet.

Hvor mange poster er der i øvrigt, som bliver hentet fra db?
Avatar billede zombien Juniormester
24. april 2008 - 12:14 #4
jeps, det virker som om du har glemt at afslutte et loop/løkke som w13 er inde på
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 12:17 #5
Forsiden kom frem til sidst, men nu prøver jeg at se et billede, og det er stadigvæk ikke loadet efter 7 minutter.

Et eller andet i din kode er helt galt, men det er self. umuligt for os at sige, hvad det skulle være, uden at se den.

(Og hvor mange poster henter du? :)
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 12:20 #6
Okay, det vil jeg lige prøve at kigge efter.

Men det sjove er at i perioder virker det fint og pludselig kommer det. Og jeg har intet ændret i koden.
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 12:21 #7
Hvor mange poster er der ca. i din database? :)
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 12:38 #8
Tror det er fordi Databasen er låst. Jeg kan ikke slette den derinde.

Kan det ikke være grunden?
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 14:07 #9
Så har jeg vist fundet løsningen.
Pga. mega meget spam i en "kommentar felt" til mine filmklip har min database været låst nu og her, hvilket har gjort det gik så langsomt.

Men mange tak for i gad bruge tid. :-)
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 14:45 #10
Ok. :) Det var så lidt.

Husk at oprette et svar som du accepterer, så spørgsmålet lukkes og du får pointene igen.

Det ku' måske være en idé at smide noget sikring på kommentarfeltet, så der ikke kan spammes? :)
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 15:21 #11
Yes, det har du absolut ret i. Har også været i gang, men fik det ikke lige til at lykkedes sidste gang. Må prøve igen så der ikke kommer så meget spam.
Har overvejet at se om jeg kunne lave noget med brugernavne sammen med mit debatforum.... Så folk skal oprette sig derinde for at få lov at skrive.

Hmmm.. ved dog ikke lige om det virker endnu, der er stadig lidt bøvl. :-(
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2008 - 15:36 #12
Det kører nu, dog stadig ikke for hurtigt.
Jeg har 7700 i min database, det er vel ikke for meget for en access database?
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 16:56 #13
Access er generelt sløvt.. Men det er sikkert fint nok.
Det kan være en god idé at få styr på indeksering af bestemte felter, ikke oprette forbindelse til sin database for mange steder i koden, komprimere den indimellem, osv.
Avatar billede solle Nybegynder
30. april 2008 - 22:41 #14
ellers skal du have lavet en "verification code" når man opretter et indlæg :)
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2008 - 07:56 #15
w13: Hvordan komprimerer man en database? Kunne godt være det var en god ide at få gjort...

solle: det skal jeg også have lavet... enten det eller noget brugernavn når man vil ligge en kommentar
Avatar billede w13 Novice
14. maj 2008 - 16:00 #16
Funktioner-->Databasefunktioner-->Komprimer og reparer database...
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2012 - 12:58 #17
svar