Avatar billede robin87 Nybegynder
23. april 2008 - 19:32 Der er 6 kommentarer

Ang. udtræk af data fra Mysql med ASP

Hej,

jeg ville hører om nogen havde gider/har overskud til at hjælpe mig lidt med noget ASP.

Jeg er ikke særlig god til det endnu og jeg havde også en kammerat som hjælper mig lidt med det.. Men han kan ikke finde ud af at trække data ud af en mysql, men kun bruge access db.

Er der ikke en som gider skrive helt fra start af hvordan man får forbindelse til databasen, tabellen osv.

Og hvordan jeg f.eks trækker "brugernavn" og "navn" ud af tabellen "asp_test" sådan at de bare bliver vist på en internetside der f.eks hedder "vis_bruger.asp".

Håber der er en som kan forklare mig hvordan det fungere så jeg ved det til en anden gang!! :-)

Vh. Robin
Avatar billede natsprinter Nybegynder
23. april 2008 - 23:59 #1
For at få fat i databasen skriver du f.eks:

<%
SQLserveradr="localhost"
SQLdatabase="ADRESSEN TIL DIN DATABASE"
SQLlogin="DIT LOGIN"
SQLpassword="DIT PASSWORD"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

conStr = "driver={MySQL ODBC 3.51 Driver};"& _
"server="& SQLserveradr &";"& _
"database="& SQLdatabase &";"& _
"uid="& SQLlogin &";"& _
"pwd="& SQLpassword &";"& _
"OPTION=3"
Conn.Open conStr%>
Avatar billede natsprinter Nybegynder
24. april 2008 - 00:02 #2
Hvis du vil lave et udtræk, hvor du først en sql sætning
<%
set db = conn.execute("SELECT brugernavn, navn FROM asp_test")
%>

Hvis du vil udskrive brugernavn skriver du:

<%=db("brugernavn")%>

Hvis du vil udskrive navn skriver du

<%=db("navn")%>

Så enkelt er det :-)
Avatar billede robin87 Nybegynder
24. april 2008 - 00:08 #3
Det virker sku, mange tak for hjælpen!! Jeg har prøvet 1000 ting, guider osv, men den blev ved med at sige fejl.. Rigtig mange tak!

Kan jeg stadig godt bruge "Select * FROM asp_test" og så henter den bare alle istedet ikke, uden jeg behøver at angive hver enkelt??

Smid et svar så får du de points ..:-)
Avatar billede robin87 Nybegynder
24. april 2008 - 00:09 #4
En sidste ting, option 3 hvad gør denne?? og skal jeg lukke for db igen eller er det ikke nødvendigt??
Avatar billede natsprinter Nybegynder
24. april 2008 - 01:11 #5
Jo med SELECT * FROM henter den alt, men af hensyn til hastigheden, er det en god ting kun at hente det du skal bruge.

Jeg er dig svar skyldig med hensyn til option paramatret, tror måske det kan udelades??

Ja du skal altid lukke din connection, det gør du i dette tilfælde ved at skrive:

<%
conn.close
%>
Avatar billede w13 Novice
24. april 2008 - 11:30 #6