Avatar billede jkampmann Nybegynder
23. april 2008 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RequiredField Validation virker ikke ordenligt.

Hvis jeg sætter EnabledClientScript til false, virker mine validations ikke. Hvorfor? Hvis jeg trykker på min button, går den bare udenom mine validations.

Hvis jeg sætter den til true, virker det fint - men i Javascript, og det skal den ikke!

Skal jeg virkelig udenom, og gøre alt i selve koden?

if ( blabla er tomt )
{
    fejl
}

- osv?

På forhånd tak!
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 16:48 #1
Du skal spørge backend om Page.IsValid, eller ValidationSummary.IsValid, eller bare requiredFieldValidator.IsValid.

Vh. Jacob
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 16:49 #2
og ja, deres klientscript er noget fuck !
Avatar billede jkampmann Nybegynder
23. april 2008 - 18:17 #3
Hvad vil det sige? Kan du give et eksempel? Det ville være super
Avatar billede jokkejensen Novice
24. april 2008 - 09:45 #4
<asp:requiredfieldvalidator id="minValidator" ValidationGroup="Contact" />
<asp:requiredfieldvalidator id="minValidator2" ValidationGroup="Contact" />
<asp:ValidationSummary id="minValidatorSummary" ValidationGroup="Contact" />

backend:

if(minValidator.IsValid) //Chekker den ene

if(minValidatorSummary.IsValid) //checker gruppen

if(Page.IsValid) //chekker hele siden.

/J
Avatar billede jkampmann Nybegynder
29. april 2008 - 10:24 #5
It works.. thanks :)
Avatar billede jokkejensen Novice
30. april 2008 - 08:30 #6
selv tak !