Avatar billede kak Nybegynder
22. april 2008 - 20:04 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

MS SQL vs MySql

Jeg har et site, som er ved at vokse fra en Access database. Jeg kan hurtigt finde alle mulige artikler om, at en MS SQL db, er meget hurtigere end Access.

Men hvordan med MS SQL i forhold til MySql? Er der markant forskel i hastigheden?

Og kan det passe, at man ikke kan lave queries/views i en MySql db?

Og ca. hvor meget hurtigere, er MS SQL i forhold til Access (bare for nysgerrighedens skyld :-)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
22. april 2008 - 20:34 #1
nyere versioner af MySQL understøtter også views.

det er ikke kun spørgsmålet om at være hurtigere, men i endnu højere grad evnen til at håndtere flere samtidige brugere, hvilket kendetegner database-systemer som MS SQL og MySQL i modsætning til avancerede tekstfiler som Access.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. april 2008 - 22:35 #2
Der kan vaere stor forskel paa SQQLServer og MySQL men det afhaenger meget
af hvad du skal lave.

Og som udgangspunkt giver det slet ikke mening at snakke om MySQL performance
men kun om MyISAM tabeller og InnoDB tabeller performance.

Saa foerend du har fundet ud af hvad du har brug for der, saa er alt aabent.

Forskellen paa SQLServer og Access afhaenger ogsaa af mange faktorer.

En database:
  - paa samme server som app
  - only select access
  - faa MB
  - en bruger
vil de nok vaere lige hurtige.

En database:
  - paa anden server end app
  - masser af INSERT og UPDATE
  - mange GB
  - hundredevis af brugere
vil SQLServer vaere mange gange hurtigere end Access.
Avatar billede kak Nybegynder
24. april 2008 - 10:10 #3
Tak for jeres input! Vil I oprette nogle svar, så deler jeg pointene mellem jer.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
24. april 2008 - 10:17 #4
;.)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2008 - 15:10 #5
.