Avatar billede nigo_ Nybegynder
22. april 2008 - 16:18 Der er 4 kommentarer

Problemer med søge function, returnere kun første række

Hej,

Har lidt problemer med en søge function, den returnere kun første række/varer af resultatet:

function LoadFindRes()
{
if(isset($_POST['seekIt'])) {

$sql = "SELECT * FROM wares WHERE name LIKE '%".mysql_escape_string($_POST['seek'])."%' ORDER BY name";
$query = mysql_query($sql);

if(mysql_num_rows($query) > 0) {
  while ($r = mysql_fetch_array($query)) {

$html = '
<table id="catalogtable">
    <tr><td>Navn</td><td>Link</td></tr>
    <tr>
      <td>
      '.$r["Name"].'
      </td>
      <td>
      <a href="index.php?page=varer&type=single&varer='.$r['ID'].'">Se varen her</a>
      </td>
    </tr>
    </table>';
    }
    return $html;

    }

Nogen der kan se hvad problemet er?
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 17:25 #1
Den udskriver vel kun den sidste række?
Problemet er at du sætter outputtet i variablen $html. Men det bliver overskrevet hver gang den laver et udtræk.

Blot erstat "$html = '" med "$html .= '" uden gåseøjn :-)
Avatar billede nigo_ Nybegynder
22. april 2008 - 17:35 #2
Det hjalp, MEN

Navn Link
Baggy bukser  Se varen her
Navn Link
Bukser  Se varen her

Den skriver ny Navn og Link til hver resultat. Skulle gerne ha den til at :

Navn  Link
Bukser Se varen her

Det er fordi vores tidligere søg var :

echo "<table width=\"100%\">";
  echo "<tr><td>Navn</td><td>Link</td></tr>";
  if(mysql_num_rows($query) > 0) {
  while ($r = mysql_fetch_array($query)) {
    echo "<tr><td>".$r['Name']."</td><td><a href=\"index.php?page=varer&type=single&varer=".$r['ID']."\">Se varen her</a></td></tr>";
  }
} else {
    echo "<tr><td colspan=\"2\">Din søgning gav ingen resultat.</td></tr>";
}
  echo "</table>";
}

  else {
  echo "Du mangler et søgeord!";

Men den kan jeg ikke bruge, da jeg ikke kan target vores hoved div.

Hvad skal jeg rette?
Avatar billede nigo_ Nybegynder
22. april 2008 - 21:36 #3
Anyone der hurtig kan hjælpe??

vh.w
Avatar billede fant0mas Nybegynder
23. april 2008 - 12:05 #4
function LoadFindRes()
{
if(isset($_POST['seekIt'])) {

$sql = "SELECT * FROM wares WHERE name LIKE '%".mysql_escape_string($_POST['seek'])."%' ORDER BY name";
$query = mysql_query($sql);

if(mysql_num_rows($query) > 0) {
$html = '<table id="catalogtable"><tr><td>Navn</td><td>Link</td></tr>';
while ($r = mysql_fetch_array($query)) {
$html .= '<tr><td>'.$r["Name"].'</td><td><a href="index.php?page=varer&type=single&varer='.$r['ID'].'">Se varen her</a></td></tr>';
}
$html .= '</table>';
return $html;
}