Avatar billede czix Nybegynder
22. april 2008 - 15:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Image

Jeg har problemer med at opdatere et Image med et Bitmap objekt. Umiddeltbart ved jeg ikke om, det er den "rigtige" måde at gøre det på, hvis billedet skal opdateres ofte.

Det omhandler en graf, hvor de indkommende værdier skal plottes med hensyn til tiden. Der er lavet en picturebox i det ønsket område, som så opdateres.

        private void calcGraph()
        {
                if ((pictureBox1.Width - 1) < time)
                {
                    GfxNOW.Clear(System.Drawing.Color.LightGray);
                    time = 0;
                    Oldtime = 0;
                }

                using (Pen myPen = new Pen(Color.Black))
                {
                    GfxNOW.DrawLine(myPen, Oldtime, setScale(oldsignal), time, setScale(signal));
                }

                    pictureBox1_currentECG.Image = BitmapNOW;
              Oldtime = time;
                oldsignal = signal;
        }

Efter noget tid går Formen ned, og følgende fejlmeddelse kommer frem:
An InvalidOperationException exception is thrown when the failure to invoke a method is caused by a reason other than an invalid argument. This might be thrown by .NET Framework methods when the underlying Win32 method cannot be invoked.

Kan ikke 100% tyde, hvad der menes. Hvordan får jeg udbedret denne fejl?
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. april 2008 - 22:09 #1
På hvilken kodelinje sker fejlen?
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. juni 2008 - 21:02 #2
Noget respons?
Avatar billede czix Nybegynder
12. juni 2008 - 21:11 #3
Problemet er ikke aktuelt længere. Men bare giv et svar, hvis du vil have point.
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. juni 2008 - 21:33 #4
Behold du bare dine points :-) Jeg er bare ved at rydde lidt op i de spørgsmål jeg deltager i.
Avatar billede czix Nybegynder
12. juni 2008 - 21:48 #5
iorden