Avatar billede andsvel Nybegynder
22. april 2008 - 14:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

simpel UPDATE som ikke virker

Jeg har lavet en UPDATE for et par år siden, og den er blevet brugt flittigt.

Jeg er nu stødt på et problem :-/

jeg har lavet et nyt site og min UPDATE lader ikke til at virke på siden.

------------------------------------------------------------------

here goes (beklager den rodede kode!)

<?
include("db.php");

$query = mysql_query("SELECT * FROM sc") or die(mysql_error());

            while($data = mysql_fetch_array($query)){

        $overskrift = $data["overskrift"];
        $tekst = $data["tekst"];
        $id = $data["id"];

        echo "<a href=\"ret_side_test.php?id=$id\">".$overskrift."</a><br>";

        }

        if(isset($_POST["submit"])){
    $id = $_GET["id"];
    $tekst = $_POST["tekst"];
    $overskrift = $_POST["overskrift"];
    echo "rettet";

    mysql_query("UPDATE sc SET `tekst` = '$tekst', `overskrift` = '$overskrift' WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());

} else {

    $id = $_GET[id];
$query = mysql_query("SELECT * FROM sc WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());
$data = mysql_fetch_array($query);
$tekst = $data['tekst'];
$overskrift = $data['overskrift'];
        ?>

        <form action="<? echo $PHP_SELF ?>" method="post" name="$opretside" id="$opretside">
              <span class="style10">Overskrift:<br />
              <input name="overskrift" type="text" value="<? echo $data[overskrift]?>" />
              <br />
              <span class="style10">Tekst:</span><br />
              <textarea name="tekst" cols="80" rows="20" ><? echo $data[tekst]?>
          </textarea>
              <br />
              <input type="submit" name="submit" value="ret side" />
            </form>
            <?
            }
            ?>

Jeg får ingen fejl, og den når fint til at Echo'e "rettet".
Avatar billede andsvel Nybegynder
22. april 2008 - 14:18 #1
Kan tilføje, at den eneste fejl jeg oplever er, at den ikke opdaterer noget.. alt andet virker.
Avatar billede danishmale Nybegynder
22. april 2008 - 14:27 #2
Prøv denne istedetfor:

mysql_query("UPDATE sc SET `tekst` = '".$tekst."', `overskrift` = '".$overskrift."' WHERE id = '".$id."'") or die(mysql_error());
Avatar billede andsvel Nybegynder
22. april 2008 - 14:43 #3
Der er desværre ingen ændring
Avatar billede andsvel Nybegynder
22. april 2008 - 14:50 #4
for at skære det helt ned til benet.

<?
include("db.php");

if(isset($_POST["overskrift"])){
    $id = $_GET[id];
    $test = $_POST["test"];

    mysql_query("UPDATE test SET `test` = '".$test."' WHERE id = 1") or die(mysql_error());

} else {

$query = mysql_query("SELECT * FROM test WHERE id = 1") or die(mysql_error());
$data = mysql_fetch_array($query);
$test = $data['test'];
?>

            <form action="<? echo $PHP_SELF ?>" method="post" name="$opretside" id="$opretside">

              <input name="test" type="text" value="<? echo $data[test]?>" />

              <input type="submit" name="submit" value="ret side" />
            </form>
          <?
          }
          ?>

--------------------------------------------------------

se det her: http://www.securicon.dk/admin/ret_side_test.php
Avatar billede andsvel Nybegynder
22. april 2008 - 14:52 #5
ah if(isset($_POST["overskrift"])){
rettet til if(isset($_POST["test"])){

og dette virker.

så forstår jeg ikke hvorfor det ikke virker med den anden kode
Avatar billede andsvel Nybegynder
22. april 2008 - 15:05 #6
udbygget som før. samme fejl: ingen opdatering

<?
include("db.php");

$query = mysql_query("SELECT * FROM test") or die(mysql_error());

            while($data = mysql_fetch_array($query)){

        $test = $data["test"];
        $testto = $data["testto"];
        $id = $data["id"];

        echo "<a href=\"ret_side_test.php?id=$id\">".$test."</a><br>";

        }
if(isset($_POST["test"])){
    $id = $_GET[id];
    $test = $_POST["test"];
    $testto = $_POST["testto"];

    mysql_query("UPDATE test SET `test` = '".$test."', `testto` = '".$testto."' WHERE id = '".$id."'") or die(mysql_error());

} else {
$id = $_GET[id];
$query = mysql_query("SELECT * FROM test WHERE id = '".$id."'") or die(mysql_error());
$data = mysql_fetch_array($query);
$test = $data['test'];
$testto = $data['testto'];

?>

    <form action="<? echo $PHP_SELF ?>" method="post" name="$opretside" id="$opretside">
            <input name="id" type="text" value="<? echo $id?>" />
              <input name="test" type="text" value="<? echo $data[test]?>" />
              <input name="testto" type="text" value="<? echo $data[testto]?>" />

              <input type="submit" name="submit" value="ret side" />
            </form>
          <?
          }
          ?>
Avatar billede coderdk Praktikant
22. april 2008 - 16:17 #7
$id = $_GET[id];

skal vel være

$id = $_POST['id'];
Avatar billede andsvel Nybegynder
24. april 2008 - 10:54 #8
<?

$query = mysql_query("SELECT * FROM sc") or die(mysql_error());

            while($data = mysql_fetch_array($query)){

        $overskrift = $data["overskrift"];
        $tekst = $data["tekst"];
        $id = $data["id"];

        echo "<a href=\"ret_side.php?id=$id\">".$overskrift."</a><br>";

        }

        if(isset($_POST["overskrift"])){
    echo "<span class=\"style1\">Siden er rettet!<br><br><br><a href=forside.php>Tilbage</span></a>";
    $id = $_POST[id];
    $tekst = $_POST["tekst"];
    $overskrift = $_POST["overskrift"];

    mysql_query("UPDATE sc SET `tekst` = '".$tekst."', `overskrift` = '".$overskrift."' WHERE id = '".$id."'") or die(mysql_error());

} else {

    $id = $_GET[id];
$query = mysql_query("SELECT * FROM sc WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());
$data = mysql_fetch_array($query);
$tekst = $data['tekst'];
$overskrift = $data['overskrift'];

?>

            <form action="<? echo $PHP_SELF ?>" method="post" name="$opretside" id="$opretside">
              <span class="style10">Overskrift:<br />
              <input name="overskrift" type="text" value="<? echo $data[overskrift]?>" />
              <br />
              <span class="style10">Tekst:</span><br />
              <textarea name="tekst" cols="80" rows="20" ><? echo $data[tekst]?>
          </textarea>
              <br />
              <input type="submit" name="submit" value="ret side" />
            </form>
          <?

}
?>

--------------------------

ingen ændring
Avatar billede coderdk Praktikant
24. april 2008 - 11:05 #9
prøv lige før

<input name="overskrift" type="text" value="<? echo $data[overskrift]?>" />

at indsætte

<input name="id" type="hidden" value="<? echo $data['id']?>" />
Avatar billede andsvel Nybegynder
24. april 2008 - 11:13 #10
perfect, smid et svar.
Avatar billede coderdk Praktikant
24. april 2008 - 11:17 #11
ok :)