Avatar billede gfg-pth Nybegynder
22. april 2008 - 10:24 Der er 19 kommentarer

<form><input action> virker ikke

Hey.
Jeg har en xslt fil som genere en navigation på forsiden af mit site.
Jeg vil gerne haen et søgefelt nederst i denne xslt fil og her derfor indsat flg.:
<form method="post" action="./soeg.aspx">
<input type="text" name="search" style="font-size: 10px; width=75px; height=16px;background-color: white; border: solid 1px black;"></input>&nbsp;
<input type="Submit" Value="Søg" style="font-size: 9px;  height=16px;"></input>
</form>
Men koden bruger ikke soeg.aspx som action-side. Den bruger default.aspx siden istedet. Forsiden hedder default.aspx.
Hvordan kommer koden til at bruge soeg.aspx?

Jeg har prøvet hele url'en, og ./ dette foran med uden held.

gfg-voel
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2008 - 10:37 #1
Hvis du har en <form> inde i en <form> ...</form>, så er det udefineret hvad der vil ske.
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
22. april 2008 - 10:44 #2
Det har jeg. Hvordan skal det løses?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2008 - 10:45 #3
Ved at lade være med at gøre det. Det er ikke korrekt HTML.
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
22. april 2008 - 10:52 #4
Hvis jeg flytter formen ud af xslt og placere den på en alm. html side virker det fint, men der har ligeledes to form tags.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2008 - 11:08 #5
Nu ved jeg ikke hvordan din resulterende HTML-side ser ud, men det problem jeg påpeger er et <form>-tag i et andet <form>-tag - ikke 2 <form>-tags på een side.
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
22. april 2008 - 11:13 #6
åhh ok, så er jeg med
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2008 - 11:17 #7
Og løsningen er vel bare at lade ASP.NETs yderste form håndtere det hele, således som ASP-NET-guruerne har tænkt sig. Lav en knap-hændelse i din kode, og lad den aflæse feltet, og lave søgningen - eller redirecte til din soeg.aspx.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 11:53 #8
den hurtige (OBS: virker kun i moderne browsere)

<script type="text/javascript" >
function doSearch(searchPhrase)
{
window.location.href = 'Soeg.aspx?search=' + searchPhrase;
}
</script>

<div id="search">
<input type="text" value="søg.." id="inp_search" />
<a href="java script:doSearch(document.getElementById('inp_search').value)">Søg</a>
</div>

Vh.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 11:54 #9
Så kan du lave din <noscript> form..

Den vil fungere på enheder uden JS, der vil asp.net's skøre javascript postback crap heller ikke forstyrre.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 11:55 #10
husk lige dne her i xslt:

<xsl:text disable-output-escaping="yes"><![CDATA[
<script type="text/javascript" >
function doSearch(searchPhrase)
{
window.location.href = 'Soeg.aspx?search=' + searchPhrase;
}
</script>
]]></xsl:text>
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
22. april 2008 - 12:32 #11
Hvordan laves dette: Lav en knap-hændelse i din kode, og lad den aflæse feltet, og lave søgningen - eller redirecte til din soeg.aspx.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2008 - 12:42 #12
Du starter med at lave en ASP.NET knap:

<asp:Button ID="soeg" runat="server" Text="Søg"/>

og så laver du, eller får du udviklingsværktøj til det, en metode: btnLogin_Click
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. april 2008 - 12:44 #13
(ok ikke med det navn - lidt for meget klippe klistre). Men det har vist ikke mere med XLST at gøre nu, uanset hvilken løsning du vælger ;)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 13:24 #14
du kan ikke rendere <asp.net> controller i xslt. !

Den rendering sker senere.

Hvad CMS arbejder du i ? - Sitecore ? Umbraco ? Composite ? De æder alle usercontrols - så det er nok mere hensigtsmæssigt at løse det den vej.

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 13:24 #15
sker tidligere.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. april 2008 - 13:25 #16
desuden har det her vist aldrig været et xslt spm :)
Avatar billede gfg-pth Nybegynder
23. april 2008 - 13:46 #17
Det var det i starten. Det var jo der mit problem var :)
Men jokkejensen læg et svar og tak for hjælpen begge to.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. april 2008 - 13:59 #18
deler gerne..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. april 2008 - 15:00 #19
Ingen point til mig, tak.